Unul dintre motivele pentru care fanii dau hide sau unfollow unui brand se numeste “white papers”. Ai fi tentat sa crezi ca e vorba de o postare fara poza sau lipsa de postari in social media. Conceptul e mult mai plin de semnificatii si usor de recunoscut atunci cand un brand iti atrage atentia cu aceleasi postari zi de zi.
Exista brand-uri cu oameni special angajati pentru a posta 5-6 anunturi pe zi fara a tine cont de preferintele publicului-tinta.
In digital marketing, white papers sunt definite ca o forma de content marketing, mai precis documente/postari ale departamentelor de sales si marketing cu scopul de a convinge consumatorii sa afle mai multe informatii despre un produs, serviciu, tehnologie.
Studiile arata ca “white papers” sunt pe ultimul loc in preferintele publicului atunci cand vine vorba de content pe care il agreeaza pe retelele de socializare. Pe primul loc sunt imaginile, video-urile, stirile despre industrie si despre companie, review-urile. De asemenea, white papers sunt in topul motivelor pentru care userii ar da unfollow unui brand.
In plus, o regula de bun simt in digital spune ca nu trebuie sa-ti agasezi publicul cu informatii numai despre produse, preturi, promotii. Fanii unei pagini obosesc atunci cand vad branduri care incearca tot timpul sa le vanda ceva. Ei au nevoie de experiente, iar puterea unui video simpatic, a unei poze sau a unui sfat care le rezolva o problema este mult mai mare decat puterea unui mesaj comercial.
De aceea, recomand brand-urilor sa se focuseze pe un mix de postari , iar postarile comerciale sa nu reprezeinte mai mult de 10% din activitatea lor pe retelele de socializare. Iar daca scopurile sunt comerciale, exista Facebook Ads, Twitter Ads si LinkedIn Ads.
Studii de caz pentru “White Papers”
Stiam de mult brand-uri care fac “White Papers” insa nu stiam cum sa definesc acest continut comercial agasant 🙂
O sa numesc site-ul A si site-ul B pentru a pastra confidentialitatea.
Site-ul A mizeaza pe o publicitate agresiva, postarile incep cu caps lock si te anunta ca e ultima ta sansa sa cumperi. Ma intreb daca se inchide business-ul daca nu cumperi acum. Inclusiv pozele contin mesaje cu caps lock. Postarile despre produse (destinatii) sunt traduse, totul cu scopul de a pune la final si link-ul pentru de a vinde pachetul turistic respectiv. Nu exista tips-uri din vacanta, review-uri, video-uri, insight-uri din companie, idei utile despre cum sa-ti planifici o vacanta sau ce nu este indicat sa faci intr-o destinatie. Abordarea fata de fani este rece si protocolara, brand-ul neavand nicio intentie sa fie prietenul miilor de prieteni stransi prin sponsorizare si prin promisiunea unei vacante.
Site-ul B mizeaza de asemenea pe continutul exclusiv comercial. Fiecare postare nu e o experienta, o poveste, ci o traducere. Mai mult pozele sunt luate de pe Shutterstock. Teoretic, cu putina ambitie, si tu poti sa faci un astfel de site, nu?
Ce alte exemple de White Papers ai descoperit in social media?