Iti cauti des numele pe Google? Ce spune Google despre tine si despre activitatea pe care o desfasori? Daca ai ajuns la pagina a 10-a de navigare si motorul de cautare nu a afisat nicio informatie despre tine, anonimatul in mediul virtual te defineste si ar trebui sa te impritenesti cu Self Brandingul (crearea propriei marci dezirabile pe piaţa muncii si in mediul online).

De ce ai nevoie de un Self Branding online?

  • Pentru ca recrutarile pentru interviu, mai nou, se fac direct, fara CV, ci doar pe baza unui profil online si a unei activitati online relevante pentru domeniul tau de activitate.
  • Este o modalitate de a te diferentia de ceilalti, de aici si intrebarea de la interviuri: Ce calitati ai? Poate ca ti se pare o intrebare banala, insa mingea e in terenul tau si, astfel, ai ocazia de a te pune in valoare, de a arata ca esti mai bun decat ceilalti 1000 de candidati.
  • Ai o prima recomandare si toate sansele sa fii vazut/a bine inca de la prima intalnire cu un client care s-a interesat de tine in mediul online. Nu trebuie decat sa confirmi imaginea si clientul acela sigur te va recomanda si altui posibil client. Astfel iti dezvolti relatiile, esentiale in orice domeniu.
  • Pentru ca sa-ti mentii clientii pe care tocmai i-ai atras trebuie sa-ti mentii imaginea, sa-ti respecti promisiunile, o alta conditie a Self Brandingului. Oamenii te cauta pentru ca stiu la ce sa se astepte de la tine, nu trebuie sa-i dezamagesti daca ai vazut ca te apreciaza.

Ce trebuie sa faci pentru a construi si mentine Self Brandingul?

  • Daca activezi intr-un domeniu de interes pentru public (mass-media, marketing, turism, cultura, sport, make-up, IT, medicina, turism, imobiliare, economie, gastronomie, etc) e un must sa ai:
  • Un profil pe Linkedin. Ai un plus de valoare daca oamenii te recomanda si isi argumenteaza recomandarea. De asemenea, un numar cat mai mare de conexiuni (cu persoane din domenii care au legatura cu domeniul tau de activitate) spune lucruri pozitive despre tine. Actualizeaza permanent profilul tau!
  • Un cont pe retele sociale de comunicare: Twitter/Facebook/MySpace in care sa promovezi aspecte care au legatura cu job-ul tau, cum ar fi campaniile in care esti implicat/a, evenimentele pe care le organizezi sau la care participi, dar si opinii despre sfera profesionala in care activezi.
  • Scrie permanent pe aceste retele de comunicare sociala, altfel Google te uita! Self Brandingul are de castigat daca iti asociezi imaginea cu site-uri din domeniul tau de activitate, cum ar fi: site-ul companiei tale, blogul acesteia, site-uri specializate pe domeniul tau de activitate.
  • Foloseste poze decente si numele complet atunci cand iti exprimi opinia sau scrii articole pe site-uri.

Evita:

  • Un limbaj colorat, presarat cu argou si jargon, greseli gramaticale.
  • Chiar daca ti-ai schimbat job-ul, nu te razbuna cu un  post despre compania in care ai lucrat.

Mediul online poate sa lucreze pentru tine sau impotriva ta!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *