Ai setat campania pe Facebook si te-ai bucurat ca ad-urile au fost aprobate. De multe ori e o provocare avand in vedere regulile: 20% text in imagine, poza 1200X628 pixeli, 90 de caractere textul de deasupra imaginii. Mai mult decat atat, ad-urile ruleaza si pe Instagram, prin urmare poza trebuie sa fie in format patrat sau landscape la 1080X1080 pixeli (de ajutor fiind Power Editor care o crop-uieste). Obiectivul campaniei este sa obtii cat mai multe conversii (vanzari, click-uri) cu bani putini. Iata ce tips-uri are Facebook dupa setarea campaniei:


optimizare facebook ads
sursa foto: adespresso.com

1. Verifica in Ads Manager statusul campaniilor (Active, Not Delivering, Pending review, Not Approved), apoi reach-ul, conversiile, costul platit, data de terminare a campaniei. Daca vei da click pe fiecare ad, vei vedea modul in care acesta performeaza in fiecare zi, care sunt cele mai bune rezultate pe zile. In partea dreapta, sub Objective ai posibilitatea sa vezi ad-ul tau si chiar sa testezi daca pagina de destinatie este cea dorita. Sunt primii indicatori care iti arata daca campnia ta ruleaza asa cum ti-ai propus.

De ce nu poti vedea metricii?

– Ad-ul de abia a inceput sa ruleze si metricii nu sunt afisati din cauza unei mici intarzieri care este normala.

– In intervalul setat, ad-ul nu a rulat.
– Ad-ul nu ruleaza. Iata ce trebuie sa faci in cazul in care nu exista impresii inregistrate:

  • Verifica daca ad-ul a fost aprobat.
  • Verifica daca campania si ad-urile sunt active.
  • Verifica daca nu cumva ad-ul a fost setat pentru perioada urmatoare.

In cazul in care unul dintre ad-uri performeaza mai bine decat altul verifica daca exista diferente de targetare. In cazul in care doua ad-uri concureaza pentru aceeasi pozitie, va fi difuzat-ul ad-ul care performeaza mai bine (are cele mai multe click-uri si share-uri)

2. Ad-urile ruleaza normal, dar strang doar cateva impresii. In aceasta situatie verifica daca ai atins bugetul zilnic fixat, verifica daca ai atins limita stabilita in Billing > Account Spending.
Verifica daca ad-ul tau nu este vazut de aceiasi oameni. Cu cat un ad ruleaza mai mult, cu atat va avea o performanta mai scazuta desi la inceput a performat bine.
De aceea, este indicat sa creezi un nou ad o data pe saptamana. Asigura-te ca il opresti pe cel anterior pentru ca cele doua ad-uri sa nu intre in competitie. 

3. Ad-ul este activ, aprobat, dar strange putine impresii.
– Evita sa editezi ad-ul de multe ori intr-o perioada scurta. Sistemului ii ia 24 de ore ca sa imbunatateasca performanta ad-ului. Cand editezi ad-ul frecvent poate sa-i ia chiar mai mult. In cazul in care vrei sa editezi un ad, lasa-l sa ruleze macar 24 de ore inainte de a-l edita.
– Verifica daca audienta corespunde cu bugetul tau. De regula, bugetul influenteaza cati oameni vad ad-ul tau. Cand bugetul este mic, este greu ca ad-ul tau sa le fie aratat oamenilor din target, pentru ca alti advertiseri au un buget mai mare.

4. Verifica scorul de relevanta atunci cand ad-ul are mai mult de 500 de impresii. Acesta este influentat de feedback-ul pozitiv (click-uri si share-uri) si de feedback-ul negativ (I don’t want to see this). In cazul in care ai ad-uri cu target-uri similare care se suprapun, cel mai bine e sa faci un singur ad cu un buget mai mare.

5. Redefiniarea target-ului. Analizeaza locatia, varsta, sexul pentru fiecare audienta si asigura-te ca are o audienta specifica. Poti sa creezi Custom Audiences  sau Lookalike Audiences (oameni similari celor mai buni consumatori).

6. Daca ad-ul ruleaza de cateva zile, incearca sa mai creezi un ad cu aceleasi imagini, dar cu o audienta mai specifica. Astfel vei putea compara care ad este mai performant.

7. Creste bugetul sau creeaza un ad cu aceeasi foto si cu un buget mai mare.

8. Imbunatateste calitatea ad-ului, gandeste-te cum o percepe publicul tinta, daca percepe imaginea ca ofensiva sau ii indeamna sa aleaga I don’t want to see this.

9. Restrange audienta pentru ca ad-ul sa fie relevant.

10. Cere impresia unui prieten despre cat de clar este ad-ul, despre call to action si despre relevanta ad-ului pentru brand.

Iata si alte idei de imbunatatire si optimizare a ad-urilor 

1. Creeaza ad-uri separate pentru mobil si desktop. Cu Power Editor poti alege device targeting.

2. Testeaza diferite imagini pentru a maximiza CTR.

3. Alege un call to action puternic precum: Book Now, Download, Learn More, Shop Now, Sign Up.

4. Pentru a restrange targetul, alege targetarea pe baza de comportament.

5. Foarte utile in optimizarea campaniei sunt si Advanced Combinations, astfel ai control mai mare asupra intereselor, comportamentelor si datelor demografice. Poti alege useri care se pliaza pe o anumita categorie: interests, behaviors, demographics, useri care se pliaza pe toate categoriile selectate sau poti exclude useri care nu se potrivesc unei anumite categorii. Folosind aceasta optiune, vei sti exact cum performeaza ad-ul pe anumite targetari.

6. Alege remarketing-ul pentru ca decizia de cumparare nu se ia pe loc. Tot ceea ce trebuie sa faci este sa accesezi Ads Manager – Audiences – Create Audience – Custom Audience – Website Traffic pentru a incepe procesul de creare a unui pixel de remarketing. Acesta trebuie instalat in footerul site-ului.

7. Lookalike Audiences pot fi create astfel: Ads Manager – Audiences – Create Audience – Lookalike Audience. 

Ai probleme cu performanta campaniei? Ce importanta oferi frecventei ad-urilor?

Ai spune ca cel mai important metric in masurarea campaniilor este Cost per Conversion (CPA), insa merita sa iei in calcul si un alt aspect: CPA sau CPC iti arata cum performeaza campania, insa nu iti ofera insight-uri de ce performeaza bine sau nu. De aceea trebuie sa analizezi si alti metrici cum ar fi: CTR, conversion rate si Frequency.

Mai intai, sa definim cativa metrici. Impresiile inseamna de cate ori ad-ul tau este afisat,  Reach – inseamna numarul de useri unici carora li s-a afisat ad-ul tau, iar Frequency – de cate ori a fost afisat un ad fiecarui user. Este important de luat in calcul acest metric, pentru ca ad-urile scad in performanta pe masura ce sunt afisate din ce in ce mai des acelorasi useri. Pe masura ce frecventa creste, CTR scade si CPC creste. La o frecventa de 9 afisari fiecarui user, CPC creste cu 161% decat la inceputul campaniei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *