5 platforme sociale care ne ajuta in business si in comunicarea zilnica fac schimbari, adopta feature-uri noi in fiecare secunda. Timpul este limitat asa ca un scurt jurnal al noutatilor din social media si digital iti da idei fresh pentru brainstorming, dar este si un heads-up important pentru a detalia informatiile care te intereseaza. Gasesti aici o sinteza a saptamanii 13-19 noiembrie care sa te inspire. 🙂
- La inceputul acestui an, reteaua profesionala LinkedIn a adaugat “Lead Gen Forms”, o noua oferta de reclame care permite agentilor de publicitate sa colecteze mai usor informatii de la utilizatori, pe baza profilului lor LinkedIn, scrie socialmediatoday.com. Oamenii de marketing au inregistrat o performanta mare cu formatele principale de lead-uri, reducand costul mediu per lead cu mai mult de 20%. Avand in vedere succesul acestora, LinkedIn a anuntat săptamana trecuta ca isi extinde ad-urile de tip lead si in alte tipuri de anunțuri: InMail sponsorizat si anunțuri dinamice. LinkedIn spune ca ratele de deschidere pentru Sponsored InMail sunt peste 40%, iar perspectivele tind sa scada din cauza pasului suplimentar necesar pentru a completa un formular pe o pagina de destinatie. Adaugarea formularelor de tip lead in Sponsored InMail va elimina aceasta problema . Noul proces va permite oamenilor de publicitate sa colecteze datele (nume, e-mail, titlul jobului, numele companiei) direct din profilul de LinkedIn. Ad-urile dinamice, care folosesc informatiile din profil pentru a oferi o experienta personalizata userilor, vor avea de castigat din folosirea formularelor de tip lead.
- Grupurile pe LinkedIn, candva atat de populare, sunt acum chiar greu de gasit. La ce sa ne asteptam? Grupurile au fost sursa numarul 1 de generare de lead-urile organice si pentru atragerea de noi clienti. Se pare ca declinul grupurilor a inceput acum 3 ani, odata ce LinkedIn a instituit politica Site Wide Automatic Moderation, scrie socialmediatoday.com. Premisa de baza a moderarii automate a site-ului este aceea ca daca un membru al unui grup de discutii LinkedIn este blocat si sters intr-un singur grup, acesta va fi marcat în mod automat in toate celelalte grupuri din care face parte. Grupurile pot fi accesate acum din partea dreapta, Work – drop down – Groups, pozitionarea acestora fiind usor “dosita”. Se vehiculeaza chiar ideea ca LinkedIn ar putea transforma grupurile intr-o platforma separata, unde sa incurajeze publicitatea si sa boosteze postarile celor care platesc. Ramane de urmarit. 🙂
Facebook
- Reteaua de socializare lanseaza un nou tool pentru a incuraja creatorii de continut video sa posteze continut original. Practic, isi modernizeaza aplicatia “Mentions” si o rebranduieste intr-un nou tool numit Facebook Creator, anunta Facebook Newsroom.
Aplicatia Facebook Creator ajuta creatorii de continut video sa-si duca pasiunea la urmatorul nivel. Pot crea cu usurinta continut video, pot face live cu feature-uri exclusive si se pot conecta cu comunitatea pe Facebook.
Iata ce feature-uri sunt disponibile:
– Live Creative Kit te ajuta sa faci live-uri adaugand o “tusa” personalizata si amuzanta. Poti adauga un intro in deschiderea live-ului si un “outro” la finalul live-ului pentru a trage concluzii. De asemenea, poti adauga stickere pentru a spori interactiunea cu fanii si frame-uri grafice pentru a crea o imagine caracteristica brandului.
– Community Tab: Conecteaza-te cu fanii si colaboratorii prin intermediul unui inbox care centralizeaza comentariile de pe Facebook si Instagram si mesajele din Messenger.
– Camera & Stories: Foloseste efectele camerei si frame-uri, dar si content de pe alte platforme. Poti accesa chiar Facebook Stories pentru a spori engagementul cu fanii.
– Insights: Acceseaza metrici care iti dau informatii despre content. Include Analytics cu date despre pagina, clipuri video si fani.
Mai mult decat atat, creatorii de continut pot gasi resurse tehnice si sfaturi despre cum sa creeze videoclipuri reusite, despre cum sa se conecteze cu fanii si sa obtina rezultate bune pe Facebook. Vei gasi raspunsuri la intrebarile frecvente legate de Creator si te poti alatura comunitatii pentru acces rapid la functii si instrumente noi.
- Noi date de la Facebook despre comunicarea pe Messenger. Pentru a marca cea de-a 25-a aniversare a SMS-ului, Facebook a facut un studiu global despre utilizarea mesajelor pentru a vedea si ce rol joaca in procesul interactiv. Datele sunt interesante si ajuta la gandirea unei strategii de promovare pe Messenger, prin Facebook Ads sau folosind inteligenta artificiala (AI). Mesajele schimbate cu fanii pot fi personalizate si imbunatatite vizual prin gif-uri si emoticoane, detalii care conteaza pentru o conversatie placuta.
Au participat 10.000 de respondenti si datele arata asa:
– 80% dintre adulti (19-64 de ani) si 9% dintre adolescentii (intre 13 si 18 ani) de pe glob dau mesaje in fiecare zi.
– 77% dintre persoanele peste 55 de ani folosesc emoticoane si 53% folosesc gif-uri.
– 67% dintre persoane dau mai multe mesaje si stau mai mult pe Messenger decat acum 2 ani.
- Instagram testează o nouă functie mica, dar importanta in marketingul social media. După cum a raportat consultantul social media Pippa Akram, Instagram permite acum unor utilizatori sa urmareasca si hashtag-uri, nu doar profiluri. Si Twitter are o optiune similara pentru Momentele selectate. Unele momente includ un buton de “Follow”, care iti permite sa urmaresti orice actualizări pentru acel moment, cu tweet-uri asociate introduse in cronologie.
De ce a luat Instagram decizia de a putea urmari si hashtag-uri? Este o noua modalitate de a acoperi continutul relevant fara a face cautari individuale dupa tagurile favorite in fiecare zi. Pentru oamenii de marketing, este o oportunitate de a boosta mesajul. Followerii vor urmari brandul, dar si hashtagurile brandului si astfel pot fi construite comunitati cu engagement bun. - Instagram da userilor posibilitatea sa uploadeze Basic Stories de pe web mobile. In aplicatie, vei vedea o camera in partea stanga sus. Acceseaza aceasta camera si vei putea face o poza sau sa adaugi content din Library. Nu vei putea sa salvezi totul ca o postare standard pe Instagram, ci vei putea adauga poza in Story. De asemenea, vei putea adauga si text (in culori diferite) pe imaginile din Stories. Instagram a luat aceasta decizie pentru a da oamenilor din mai multe regiuni acces la Stories si pentru a creste utilizarea in regiunile mai putin dezvoltate. Multi utilizatori asteapta si momentul in care vor putea posta pe Instagram de pe desktop, insa platforma ramane deocamdata fidela mobilului.
Tocmai a anuntat ca a marit numarul caractere pentru display name de la 20 la 50. Acum puteti fi mai creativi cu numele afisat – care, este important de stiut, nu este numele dvs. de utilizator. Numele afisat este numele dvs. real sau numele companiei, care apare in partea de sus a mesajelor pe Twitter. Poti sa incluzi hashtag-uri relevante in numele afisat, emoticoane sau chiar poti crea headline-uri atractive, in legatura cu stiri/evenimente ale momentului pentru a ajuta profilul sa iasa in evidenta in cautari, scrie
socialmediatoday.ro.
Utilizatorii WhatsAppau fost incantati cand dezvoltatorii platformei au anuntat luna trecuta, o noua functie “sterge pentru toata lumea”, permitandu-le sa retraga mesaje jenante, scrie thesun.co.uk. Cu toate acestea, un blogger spaniol a dezvaluit modul in care utilizatorii de telefoane Android pot accesa mesajele care au fost sterse. Mesajele sunt stocate in registrul de notificari al sistemului Android, indiferent daca au fost sterse sau nu. Ca raspuns, Whatsapp a publicat un ghid cu privire la modul de “ștergere a mesajelor pentru toată lumea”. Textul “Messages you successfully delete for everyone” (tr. Mesajele au fost sterse pentru toata lumea) va fi inlocuit cu: “This message was deleted in your recipients’ chats” (tr. Acest mesaj a fost sters in chat-ul tau). Puteți șterge “mesajele pentru toată lumea” in sapte minute dupa trimitere. Odata ce au trecut cele sapte minute, nu există nici o modalitate de a sterge mesajele pentru toata lumea. Pentru ca operatiunea sa aiba succes, atat persoana care a trimis un mesaj, cat si persoana care il primește trebuie sa utilizeze cea mai recentă versiune a WhatsApp.