Dincolo de orice promovare pe Facebook, Twitter, Instagram, newsletter-ul ramane cea mai personala forma de adresare catre clientii tai si cea mai directa. Pe Facebook rezultatele sunt afisate in functie de relevanta, de interese, de interactiuni si sigur pierzi mesaje atunci cand ai sute sau chiar mii de prieteni. Dar e-mail-ul cu newsletter care apare in casuta ta virtuala pe la ora 11 a.m. nu poate fi ratat. 

newsletter17

sursa foto: www.willoughton.lincs.sch.uk

Pe Facebook, engagementul este cam de 3%. Pentru un newsletter sa luam un exemplu concret din domeniul business. Newsletter-ul are 1355 de abonati, rata de deschidere este de 20,6%, iar rata de click de 7,8% (106 click-uri) – mult mai bine decat 3%.

Iata cum poti optimiza rata de click pentru newsletter iti propun cateva tips-uri testate: 

1. Trimite newsletter-ul la ore libere! Am testat primele ore ale diminetii si se pare ca oamenii sunt prea ocupati cu multitudinea de e-mail-uri acumulate in casuta. Intervalul 11 am – 1.00 pm este mult mai liber, e-mail-ul tau concurand cu mai putine e-mail-uri.

2. Alege titluri pe subiecte de actualitate, abordate si pe grupuri de pe Facebook si pe forumuri. Tine cont si de sezonalitate in alegerea titlurilor.

3. Alege un design mobile-friendly. Multe dintre e-mail-urile venite pe adresa personala a abonatilor  sunt citite seara in metrou. De aceea este indicat ca newsletter-ul sa aiba un format vertical, articolele sa fie listate unul dupa altul, aceasta dispunere in pagina fiind utila pentru scrollare. De asemenea, formatul trebuie sa fie mai comprimat decat cel al unui e-mail citit despre desktop, evitand situatiile in care cititorul trebuie sa navigheze stanga-dreapta de pe mobil.
– Foloseste fonturi vizibile astfel incat oamenii sa nu dea Zoom In pentru a citi.
– Insereaza  link-uri si butoane de click bine marcate,
numai bune pentru a da click cu un deget.
– Alege un articol de deschidere, cu un titlu de interes pentru public si o poza frumoasa – astfel incat sa oferi content instant, fara a forta cititorii sa il caute.
– Testeaza newsletter-ul pe mai multe device-uri! Poti afla ce device-uri folosesc vizitatorii site-ului tau din Analytics. Acorda atentie imaginilor si timpului de incarcare a acestora.

4. Alege bine culorile, au efect asupra ratei de click. Albastru marin si verde relaxeaza, portocaliu si rosu atrag atentia si suscita interesul pentru a da click si a afla mai multe informatii. Am testat o combinatie intre aceste culori si efectul a fost unul pozitiv.

5. Include numele persoanei in e-mail, arata-i ca este un mesaj personlizat. Poti face acest lucru prin MailChimp! In loc sa adresezinewsletter-ul unei adrese de e-mail poti personaliza campul “To:” (aflat in partea dreapta a Campaign Info). Astfel, poti adauga urmatoarele merge tags:|FNAME|* (prenume)*|LNAME|* (nume de familie).

6. Testeaza –  MailChimp pune la dispozitie serviciul de A/B testing. Il accesezi astfel: Campaigns – Create Campaign – Drop-down menu: A/B Split Campaign. Poti testa: titlul e-mail-ului, numele expeditorului (numele intreg sau adresa sa de e-mail) si data de trimitere.

7. Testeaza call to action-urile! Afla ce tip de mesaje aduc cele mai multe click-uri!

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *