Atrasa de noutatile si trendurile in marketing ale anului 2016, am dat accept invitatiei la webinarul de Inbound Marketing organizat de agentia Beans United. Recunosc ca nu imi era foarte clar ce activitati presupune, prin ce se diferentiaza de alte tipuri de marketing si mai ales care sunt avantajele. Webinarul m-a convins prin exemple bine alese sa schimb strategia in noul an si sa acord mai multa atentie modalitatilor prin care brand-ul poate sa ajute comunitatea interesata de produsele sau serviciile sale.

Inbound marketing

Webinar-ul a fost moderat de Andreea Moisa – manager Beans United (am apreciat momentele de sintezizare a informatiilor) si a avut ca invitat special pe Alin Vlad care conduce departamentul de Marketing si Vanzari Online al Heimdal Security – un startup danez in zona securitatii online. De la acesta am aflat tips-uri utile despre nevoile consumatorului final si despre importanta factorului social.

Inbound marketing-ul este o forma de promovare a business-ului prin articole utile postate pe bloguri, prin podcast-uri, video-uri care contin tutoriale, carti electronice, newsletter cu ghiduri practice oferite in exclusivitate publicului, SEO, social media, dar si prin produse oferite fizic – totul cu scopul de a fi acel brand care ii pasa de consumatori si vine in intampinarea nevoilor acestora. Practic, prin aceste activitati se castiga increderea publicului, iar activitatile ulterioare de outbound marketing isi ating target-ul mult mai usor.

Outbound marketing este exact acea forma de marketing agresiv folosita de unele companii atunci cand te suna pentru a te convinge sa inchei o anumita asigurare, un anumit abonament sau sa cumperi un anumit produs. Desigur, primele intrebari care iti vin in minte sunt: Cine este aceasta companie? Pot avea incredere in ea? Atat potentialul client, cat si reprezentatul companiei care vrea sa vanda ceva ar fi cu zambetul pe buze daca ar exista si o strategie eficienta de inbound marketing care sa niveleze cum stie mai frumos calea spre achizitie. Alte forme de outbound marketing sunt: direct mail, reclamele la radio si TV, pliantele.

Avantaje Inbound Marketing:

  • Castiga atentia si increderea clientilor, mizeaza pe user experience.
  • Face compania usor de gasit in mediul online, astfel unii consumatori renunta la a cauta dupa cuvinte cheie si acceseaza direct site-ul unde stiu ca vor gasi produse de calitate cu timp de livrare bun.
  • Costuri mici, investitii mici.
  • Oferi publicului ce continut isi doreste si castigi la nivel de incredere, achizitia ulterioara fiind un pas firesc, nu un proces stresant si obositor pentru clienti si reprezentantii companiei.
  • Frecventa nu conteaza atat de mult, atat timp cat prin postarile tale oferi informatii de calitate consumatorilor si mai ales cel mai bun raspuns pe care acestia il cauta.
  • Inbound marketing-ul este potrivit daca avem un start-up si vrem sa ne facem cunoscuti, sa castigam increderea publicului. Practic, amplificam reach-ul. Dupa perioada in care am aratat ca suntem un brand de incredere poate fi implementata si strategia de outbound marketing cu mentiunea ca cele doua activitati trebuie sa se sustina reciproc si constant.Inbound marketing3

Activitati de Inbound Marketing si resurse pentru 2016

  • Rabdare, rezultatele bune se vad in timp.
  • Strangerea unei liste de e-mail-uri, dar nu prin pop-uri obositoare si subscribe (care are o rata de conversie mica), ci prin oferirea unor carti, ghid-uri folositoare publicului tinta, prin prezentarea avantajelor acestora.
  • De exemplu, in cadrul Heimdal Security (compania unde Alin Vlad este director de marketing si vanzari), articolele au si un checklist pentru a masura gradul de satisfactie al vizitatorilor si pentru a afla nevoile acestora.
  • Convertirea traficului in lead-uri prin continut premium (de exemplu, optiunea de a downloada un ghid cu tendintele si bunele practici ale anului 2016 intr-un anumit domeniu). De asemenea, foarte utile sunt si articolele care abordeaza subiecte conexe domeniului de activitate a business-ului promovat, cum ar fi un articol despre cum sa faci back-up informatiilor scris de membrul unei companii de securitate online.
  • Oameni specializati care sa creeze continut de calitate prin e-mail marketing si lead nurturing.
  • Platforme utile pentru inbound marketing: WordPress, MailChimp, sumome.com/app/leads (stimuleaza vizitatorii site-ului sa se aboneze la newsletter prezentandu-le oportunitati, ghiduri pentru download)
  • Echipa de design pentru pune continutul intr-o forma atractiva.
  • Echipa de strategie.

*In 2016, companiile trebuie sa aiba rabdare in ceea ce priveste rezultatele si sa se concentreze pe cresterea blog-urilor de companie si totodata pe castigarea increderii publicului. Principalele resurse sunt ghidurile, lectiile, cursurile si academiile online gandite special pentru public si transmise prin e-mail. De asemenea, este important sa masoare rezultatele cu atentie la metricii calitativi cum ar fi life time value (returning visitors)

Inbound marketing2

Inbound Marketing versus Outbound Marketing
Strategia de promovare trebuie sa fie bine gandita pentru a avea rezultate. Primul pas este inbound marketing – modalitatea prin care raspundem la nevoile publicului si apoi outbound marketing – forma de marketing perceputa ca agresiva. Daca in inbound marketing mizam pe comunicarea personalizata, one to one prin e-mail, newsletter, mici cadouri oferite fizic publicului tinta, in outbound marketing putem trece la Facebook Ads, LinkedIn ads, campanii CPC. De asemenea, o alta diferenta intre cele doua tipuri de marketing se vede la nivelul masurarii rezultatelor. In inbound marketing sunt importanti metricii calitativi precum life time value, returning visitors si assisted conversions, in outbound marketing sunt importanti metrcii cantitativi, actiunile punctuale ale vizitatorilor, in special conversiile.

Inbound marketing4

 

Sigur iti va placea si acest articol 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *