poze pe Instagram

Conform celor mai recente date despre social media, publicate de Zelist Monitor, Instagram este pe locul 3 in topul platformelor sociale cu cei mai multi useri (dupa Facebook si Instagram), dar pe locul 2 in ceea ce priveste numarul de useri activi. De aceea, merita sa-ti construiesti o prezenta constanta aici, sa tii cont de culori, de armonie si de crearea unor experiente placute.

O sa-ti povestesc dupa ce principii si idei ma ghidez cand postez pe Instagram. Ca studiu de caz, voi alege chiar contul meu de Instagram.

cont Instagram

Ce strategie am pe Instagram

Asa cum detaliam si in articolul Cum sa-ti transformi contul de Instagram si sa atragi followeri, contul de Instagram trebuie sa te reprezinte. Eu am ales sa ma reprezinte :).

Momentan, sunt in concediu de maternitate, asa ca ma bucur de momentele petrecute alaturi de copil si de realizarile lui, dar si de pregatirea unor deserturi noi. Iar cand am putin timp liber, de regula cand doarme copilul, ma rasfat cu un smoothie bun, cu un ceai sau cu o crema cu parfum de lavanda. Toate aceste momente le surprind in poze si le postez pe Instagram.

De asemenea, involuntar, urmaresc regula celor 3 poze. Practic, mentin un stil in publicarea pozelor si evit pe cat posibil asa numitul ghiveci. Pe contul meu, ultimele 3 poze tin cont de povestea din ultimele 3 si tot asa.
Veti vedea ca cele mai recente 3 poze prezinta un desert, dar si pe junioara mea care intr-una dintre poze picteaza, in alta este la inot. Sa analizam si pozele 4,5 si 6 care prezinta un alt desert (de data aceasta o placinta cu dovleac), dar si pe junioara care are o alta activitate: probeaza o palarie cu boruri largi. Aceeasi strategie poate fi observata si la celelalte poze. Practic, pozele cu mancare, copil si decoruri frumoase din casa sau din natura se succed.

cont Instagram

Pagina mea de Instagram este de lifestyle. Astfel de pagini care prezinta lucruri ce tin de natura umana sunt intotdeauna apreciate de followeri.

Feed-ul meu prezinta povestea de acasa:  cum evolueaza copilul, ce activitati face, locurile unde mergem sau le amenajam in casa pentru a ne simti bine si deserturile de care ne bucuram impreuna :).

Intotdeauna, inainte de a posta pe Instagram, ma gandesc daca mie mi-ar placea sa vad poza respectiva in timp ce scrollez. Evit sa postez sau sterg postarea daca imi dau seama ca poza nu aduce nimic followerilor: o experienta, un strop de culoare, dorinta de a incerca si ei un desert care arata tare bine etc.

Intotdeauna adaug locatia pozelor pentru ca fotografiile care au locatia adaugata au un reach mai mare si un engagement cu 79% mai mare decat o postare cu hashtag. Numarul celor care intra pe hashtag-uri este mai mic.

Recunosc, ca nu am fost foarte activa cu hashtag-urile, dar ulterior, am revenit asupra postarilor cu hashtag-uri documentate. Da, m-am inspirat de pe https://displaypurposes.com/ unde am introdus 2-3 hashtaguri relevante pentru poza mea si mi-a afisat o lista cu cele mai populare hashtaguri din acel moment. Optiunea Copy afiseaza hashtag-urile gata pregatite sa le dau Paste in postare. Atentie, insa: accepta doar cuvinte in limba engleza si hashtag-urile recomandate sunt tot in engleza.

Ce ar trebui sa imbunatatesc

Pana acum nu am fost foarte activa in comentarii si nu am folosit prea mult Stories. Imi propun sa imbunatatesc treptat  aceste aspecte, sa postez continut de valoare care transmite un mesaj pe Stories (chiar daca acesta este vizibil doar 24 de ore) si sa creez o relatie cu followerii (prin comentarii) pentru ca astfel ei devin interesati de activitatea mea pe Instagram.

Imi propun sa postez in continuare poze pentru ca, desi este anul video, fotografiile pe Instagram genereaza cu 36% mai mult engagement decat clipurile video. Voi miza in continuare pe fotografiile care prezinta produse, iar produse nu inseamna ceva comercial, ci produse din viata de zi cu zi, cum sunt deserturile sau acele produse care dau o stare de bine. De asemenea, voi miza si pe fotografiile cu cei dragi. Fotografiile care prezinta oameni primesc cu 38% mai mult engagement decat cele fara oameni. 

Cand voi posta continut

Pana acum am postat pe Instagram, atunci cand aveam timp, dar acum voi tine cont sa postez dimineata la 8-9 (cand oamenii sunt cu telefonul in mana pe drum), la pranz si seara (9-10 pm).
Tips: Daca administrezi o pagina de companie, iti poti adauga contul de Instagram in Business Account si vei vedea cum reactioneaza followerii timp de o saptamana, cand sunt cei mai activi. Pentru conturile mari exista aplicatia Prime Instagram care iti spune cand sa postezi pentru a avea un engagement bun.

Ce in nou pe Instagram acum si cum ma pot adapta  

In ultimul timp, pentru a-mi imbunatati activitatea pe Instagram, verific site-ul care vine mereu cu vesti proaspete: https://instagram-press.com.

Asadar, acum putem urmari hashtag-uri pe Instagram si imi propun sa creez hashtag-ul #cutebaby pentru a evidentia si activitatea pentru site-ul de parenting pe care il dezvolt in aceasta perioada. De asemenea, voi miza pe hashtag-uri precum #babyfood, #familyfood #mancarepentru bebelusi, #mancarepentru familii. Prin optiunea de a urmari hashtag-uri, Instagram ma ajuta ca pozele mele sa fie mai usor descoperite si pot fi conectata cu interesele si hobby-urile userilor.

De la inceputul anului, Instagram ne ofera posibilitatea sa trimitem un Live Video in Direct. Practic, in timp ce faci un live video poti apasa pe iconul Direct si poti sa trimiti videoul unui prieten sau unui grup de prieteni pentru a-i incuraja sa comenteze. Este un tool sigur ma poate ajuta sa cresc interactivitatea pe contul de Instagram.

Pozele si videourile pot fi mai vesele si mai creative cu ajutorul stickerelor GIF, lansate de Instagram in luna ianuarie 2018. Chiar imi propun sa le folosesc pentru ca inveselesc mult comunicarea cu followerii.

Anul acesta imi propun mai multe postari in Stories si iata am la dispozitie un feature care imi permite sa comunic prin texte (in diferite stiluri). Nu e nevoie neaparat de poza sau video. Doar imi spun gandurile intr-un mod colorat si expresiv.

In 2018, e momentul sa creez o noua poveste. Cea inceputa pe contul personal cu imagini in prezint diferite deserturi (pentru bebelusi si familii care vor sa traiasca sanatos) va continua pe o pagina dedicata, de business, pe Instagram :).

Voi ce planuri aveti anul acesta pe Instagram?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *