Comunicam, de multe ori ne facem ca transmitem informatii sau chiar ne eschivam, desi in semnatura e-mail-ului scrie PR, Coordonator Departament Comunicare, Responsabil Comunicare…
Sunt de accord, nu există timp pentru a comunica cu toţi cei care ne solicită ajutorul si cooperarea, insa exista cateva secunde pentru a scrie “Nu am timp”, “Nu vreau aceasta colaborare”, “Revin maine”. Desi majoritatea specialistilor in comunicare elogiaza feedback-ul, nu il pun la loc de cinste decat in momentul in care au un interes major: obtinerea unor avantaje care ar aduce automat o imagine mai buna in fata sefului, iesirea dintr-o incurcatura care ar afecta siguranta locului de munca.
Din pacate, adesea, esti prins intr-un lant cu multe zale, vrei sa distrugi o singura zala (persoana) aratandu-i ignoranta si nepasare, insa de acea persoana depind alte zeci de persoane. Astfel iti strici reputatia nu fata de o persoana, ci fata de 20 sau chiar mai multe. Este o situatie destul de riscanta sa nu ai anumite usi deschise in cazul in care iti cauti un job.
Iar beneficiile feedback-ului pentru dezvoltarea profesionala si persoanala sunt nenumarate:
Conform www.360fyi.blogspot.com, feedback-ul este foarte important pentru a invata. Daca nu stii care iti sunt punctele forte, cum ai putea sa le folosesti in avantajul tau? Cum sa schimbi anumite lucruri daca partenerul de afaceri nu iti spune ce nu este bine, unde trebuie sa fac ajustari ?!
Motivatia este un alt atuu al feedback-ului. Vrei sa contribui la dezvoltarea firmei prin imbunatatirea activitatii, nu sa creezi probleme. Vrei sa investesti in tine pentru ca astfel iti cresti valoarea pe piata.
Lipsa feedback-ului se poate explica astfel:
– Este inconfortabil sa ne confruntam unul cu altul atunci cand vine vorba de performante.
– Multi nu stiu cum trebuie sa dea feedback.
– Unii dintre noi nu acceptă feedback-ul negativ.