Instagram vine cu o misiune bine stabilita pe care probabil ai intuit-o cand ai scrollat printre atatea poze si videouri menite sa-si creeze o experienta si o stare de bine. Daca Facebook este platforma ideala pentru a stabili si mentine relatii, Instagram are rolul de a intari aceste relatii prin experientele share-uite. Iata cum putem crea experiente frumoase prin pagina de business:
Pe 19 octombrie am urmarit live #instanightro, un eveniment care a fost organizat dupa ce, la Websock, in sala unde s-a vorbit despre Instagram nu au mai fost locuri. Atat de mare a fost si este interesul pentru aceasta platforma care reuneste artisti, muzicicieni, fotografi plus micro evenimente. Invitatii lui Cristian Manafu, organizatorul #instanightro, au fost in prima parte: Mihai Baloianu (Visual Marketer) si Alex Damian (Blogger & Fotograf)
Cum informatia este inca de actualitate, ma grabesc sa impart cu voi cele mai importante aspecte tehnice si creative de care merita sa tinem cont in crearea continutului pe Instagram.
Iata cateva cai si sugestii care pot sa va transforme contul de Instagram. Este simplu, dar nu usor, cum spune Mihai Baloianu, Visual Marketer:
– Adopta un stil original care sa te defineasca, fotografiile tale sa fie memorabile. Cine le vede sa stie ca tu esti autorul lor. Este cel mai usor mod de a creste numarul de followeri si un pas sigur spre a ajunge la monetizare.
– Regula celor 3: e indicat ca pozele tale sa inspire consistenta, predictibilitate si sa inspire oamenii. Mentine un stil in publicarea pozelor si evita asa-numitul “ghiveci” cu poze din diferite medii: viata personala, calatorii etc.
– Adopta regula 3, 6,9: 3 poze tin cont de povestea din ultimele 3 si tot asa.
Inspira-te de la: #doyoutravel (mizeaza pe lifestyle, pe culori intr-o paleta calda, culori vii, imaginile se completeaza una cu alta. Practic, urmaresti usor povestea :), #fursty (pentru poze din natura, pentru peisaje, nuante de verde).
– Audienta: Daca esti la inceput, posteaza o data sau de 2 ori pe zi ca sa testezi cum raspund followerii.
– Organizeaza feed-ul in avans ca sa spui o poveste.
– E ok sa stergi din pozele care nu au fost bune si nu te reprezinta acum.
– Fotografiile care au locatia adaugata au un reach mult mai mare si un engagement cu 79% mai mare decat la o postare cu hashtag.
In Instagram sunt acele “stories location based” (povesti bazate pe locatie). Astfel, ai sansa ca business-ul tau sa fie mai usor gasit de oamenii care intra pe locatii. Numarul celor care intra pe hashtag-uri este mai mic.
– Tag/Follow – Cand produci content, alege sa taguiesti pagini care produc acelasi continut ca business-ul tau. Da follow oamenilor care urmaresc conturi mari, din cele care produc continut similar business-ului tau. Cand dai follow tine cont de o regula: Nu este indicat ca numarul celor pe care ii urmaresti sa fie mai mare decat numarul celor care iti urmaresc pagina.
– Foloseste SocialTraker, o aplicatie pe mobil care iti spune si cine ti-a dat follow sau unfollow.
– Hashtagurile trebuie sa fie cele mai relevante si populare. Cauta conturi mari care produc acelasi continut ca business-ul tau si vezi ce hashtag-uri folosesc si inspira-te de la ele. Poti sa folosesti pana la 30 de hashtag-uri.
*O sursa de inspiratie este https://displaypurposes.com/ unde introduci 2-3 hashtaguri relevante pentru poza ta si iti vine in completare cu o lista cu cele mai populare hashtaguri din acel moment, reprezentative pentru poza ta.
– Engage – Foloseste Stories. Da reply, comenteaza. Transforma totul in relatii, in followeri si pastreaza o relatie pentru ca oamenii sa devina interesati de ceea ce faci.
– Ce pagini merg cel mai bine: travel/food/couples lifestyle/flat-lays/motivational messages. Merg bine lucrurile care tin de natura umana. Flat-lays sunt acele poze care tin de un domeniu, de exemplu calatoriile.
Un aspect important de stiut este ca fotografiile pe Instagram genereaza cu 36% mai mult engagement decat clipurile video, desi e anul video :).
Te las sa pui in aplicare ideile de mai sus si revin cu un nou articol cu insight-uri de la #instanightro 🙂