Fiecare an debuteaza pentru mine cu achizionarea uneia dintre cele mai relevante carti despre SEO de pe amazon.com. Anul acesta, votul meu de incredere merge spre cartea SEO 2018 – The New Era Of SEO: The Most Effective Strategies For Ranking #1 on Google in 2018, scrisa de Roger Burns.
Pana anul trecut, cartea mea de capatai despre SEO era SEO 2017 and Beyond – A Complete SEO Strategy – Dominate the Search Engines, scrisa de Andy Williams, insa nu am gasit-o updatata pentru 2018. Prin urmare, am analizat toate rezultatele din Amazon pentru cautarea “SEO 2018” si cea mai actuala si completa carte mi s-a parut SEO 2018 – The New Era Of SEO: The Most Effective Strategies For Ranking #1 on Google in 2018. 87% dintre cei care au citit-o ii acorda 5 stele, iar 13% – 4 stele. Cartea prezinta noutatile in materie de SEO in 2017 si 2018.
In 2018, la fel ca in anii precedenti, atentia este pe descoperirea acelor tehnici prin care putem indexa in mod organic site-ul.
Cele mai recente studii arata ca 75% din traficul SEO vine din cautarile organice, 6% din afisarile platite, 2% din cautarile in social media si intre 12 si 15% din trafic vine din surse care recomanda continutul unui site.
Cum in aceasta perioada definitivezi strategia SEO pentru 2018, verifica daca ai inclus aceste aspecte vitale anul acesta pentru orice site:
1. Pune accent pe optimizarea site-ului pentru cautarile pe mobil
Inca din 2016, Google a inceput sa foloseasca versiunea mobil a site-ului ca metoda primara de indexare pentru motoarele de cautare. Este important de stiut ca Google va continua sa indexeze atat varianta desktop a site-ului, cat si varianta de mobil, insa conteaza tot mai mult viteaza de incarcare a site-ului tau pe mobil. Acesta este un factor determinant in indexarea site-ului atat pentru desktop, cat si pentru mobil.
In plus, Google se va uita si la titlul site-ului tau pe mobil, la heading-uri, la continut si la structura mark-upurilor. Va pune aceste date mai presus de cele pe care le are despre varianta desktop a site-ului tau.
Prin aceasta schimbare vor avea de castigat in special site-urile de e-commerce, pentru ca in ultimii anii au crescut mult cautarile de produse pe mobil.
Iata cateva strategii pe care merita sa le bifezi pentru a avea un site prietenos pe mobil:
– Creeaza versiunea de mobil a site-ului care sa fie adaptabila, care sa raspunda repede si in mod pozitiv solicitarilor userilor. Foloseste ultimele tehnologii si aplicatii web progresive!
– Construieste prezentarea paginilor atat pentru mobil, cat si pentru desktop. Altfel, site-ul va pierde pozitii la afisarea rezultatelor.
– Implementeaza markup-uri structurate in versiunea de mobil.
– Gandeste optimizarile astfel incat sa genereze conversii si sa ofere o experienta placuta de navigare userilor atat pe desktop, cat si pe mobil.
– Planifica si recreeaza o noua stretegie de construire a link-urilor pentru versiunea de mobil a site-ului. Este o strategie defensiva pentru ca nimeni nu stie ce se va intampla cu link-urile interne de pe desktop in lumea indexarii pe mobil.
2. Construieste link-uri
Sunt in topul factorilor care influenteaza pozitia site-ului. Intotdeauna link-urile trebuie insotite de continut de calitate. Acestea fac diferenta daca si continutul este relevant.
Asa cum spunea Mark Cutts, fostul coordonator al diviziei spam de la Google: Obiectivul nu este sa faci link-urile sa arate natural, ci ele SUNT naturale. Daca te bazezi pe White hat SEO (tehnica legala de optimizare a unui site), atunci poti foarte usor altor sa abordezi alte site-uri cu continut relevant si sa faceti schimb de link-uri.
3. Optimizeaza pentru cautarile dupa voce
Ei, bine, da, e noua revolutie in materie de cautari. Internet Trends din 2016 a raportat ca au crescut cautarile dupa voce de 38 de ori fata de 2008. Acum acestea au ajuns la 95% si nu mai e mult pana cand vor ajunge la 99%. Asadar, optimizeaza continutul din versiunea de mobil a site-ului pentru cautarile dupa voce. Iata cativa pasi buni de urmat:
– Stabileste pentru ce motor de cautare optimizezi site-ul: poate fi Google Now, Apple’s Siri, Microsoft Bing’s Cortana.
– Intelege cum functioneaza cautarile dupa voce, care este comportamentul userilor.
– Lucreaza mereu la un site mobile friendly.
4. Imbunatateste codul
Un studiu din 2015 arata ca doar 20% dintre interogarile de cautare din lume arata raspunsuri relevante. Asadar, este nevoie sa optimizezi in mod intentionat interogarile de cautare ale site-ului tau mai ales daca vrei sa apara pentru cele mai uzuale cuvinte cheie din nisa site-ului.
5. Optimizeaza pentru cautarile locale
Acestea sunt tot mai relevante, cu cat mobilul a devenit sursa primara de trafic. La fel de populare sunt si conversatiile cu ajutorul robotilor si asistentilor personali virtuali.
Miza pe cautarile locale este foarte mare, de aceea Google a si achizitionat anul trecut start-up-ul Urban Engines care foloseste date si ofera astfel insight-uri despre cum se misca oamenii prin orase. Asadar, este imperativ sa optimizezi site-ul pentru cautarile locale, mai ales daca business-ul tau are o componenta locala.
6. Creste CTR-UL (click through rate)
O campanie de marketing sustenabila tine cont de raspunsul la cateva intrebari esentiale: Interfata site-ului satisface clientii, vizitatorii si userii? Acestia intampina probleme atunci cand vor sa plaseze o comanda, sa cumpere un produs, sa se aboneze la newsletter sau sa navigheze pe site?
In acest scop, poti chiar sa faci AB teste si chestionare pentru a afla ce cauta vizitatorii pe site-ul tau, ce merge pentru ei, ce nu isi doresc sa vada. Oferind o experienta placuta userilor, site-ul tau are sanse mari sa fie in topul rezultatelor afisate. Practic, in clasarea site-ului conteaza si metricele care tin de experienta userilor (bounce rate, click through rate). De aceea, este important sa acorzi atentie meta-datelor si sa imbunatatesti meta-description-ul care are rol in a atrage vizitatori pe site.
7. Foloseste limbajul natural
Google foloseste inteligenta artificiala si machine learning, prin urmare interpreteaza semantici si proceseaza limbajul natural. Scopul este sa ofere cele mai bune raspunsuri si rezultate pentru nevoile si cererile userilor. Prin urmare este nevoie sa inteleaga continutul fiecarei pagini web si a fiecarui document pentru a interpreta semantica. De asemenea, este nevoie sa inteleaga ce cauta userii prin voce sau in casuta de search.
Pentru a oferi o experienta cat mai placuta pe site, este indicat sa te gandesti la cuvinte cheie si fraze care se leaga contextual sau semantic cu subiectul articolului tau.
8. Imbunatateste continutul
Scrie articole cel putin 2000 de caractere si pune accent nu atat pe lungimea articolului (care conteaza in pozitionarea site-ului), ci pe calitatea informatiilor transmise. Este indicat ca postarile regulate sa aiba minimum 1200 caractere, in timp ce articolele interesante, perene sa fie de peste 2000 de caractere. Abordeaza subiecte care au autoritate. Studiile arata ca articolele care sunt usor de inteles, scrise in mod natural sunt pozitionate mai bine decat cele care sunt axate strict pe folosirea unor anumite cuvinte cheie. Asadar, focusul pentru o buna pozitie in Google este pe articole care sunt usor de inteles si transmit informatii de calitate.
9. Personalizeaza strategia SEO
In articole, foloseste cuvinte cheie lungi exact ca cele care iti apar in casuta de search pe Google in momentul in care incepi sa tastezi un cuvant cheie.
10. Imbunateste viteza de incarcare a site-ului.
Este unul dintre principalii factori care influenteaza pozitia site-ului in rezultate. Cel mai recent studiu realizat de Google, “The Need for Mobile Speed”, arata ca rata de abandon pe site-urile acccesate de pe mobil este de 53% cand pagina se incarca in mai mult de 3 secunde. Iata cum poti verifica viteza de incarcare a site-ului tau:
– Page Speed Insights Tool – evalueaza performanta web atat pe desktop, cat si pe mobil si ofera sugestii despre cum poate fi imbunatatitaviteza de incarcare a site-ului, cu accent pe: Above the fold Loading Time (timpul dintre cautarea unei pagini noi si redarea continutului above the folder in browser) si Full Page Loading Time (timpul dintre cautarea unei pagini noi si redarea intregului continut in browser).
Mobile Friendly Test Tool – iti arata cat de prietenos este site-ul pe mobil si ofera screenshot-uri pentru a arata cum apare site-ul in Google folosind cautarea pe mobil.
11. Pregateste continutul site-ului pentru cautarea dupa video si imagini
Video este canalul care asigura cresterea reach-ului si orice om de marketing trebuie sa-l ia in considerare mai mult ca oricand. Mai mult, videoul este acum continutul care atrage trafic pe site.
In ceea ce priveste imaginile, Google investeste tot mai mult in inteligenta artificiala si in machine learning. Totul pentru a oferi suport pentru feature-urile smartphone-urilor care recunosc imaginile.
De regula, oamenii merg in magazine si fotografiaza produsele care le plac apoi cauta in online sa cumpere aceleasi produse la un pret mai mic. Google te ajuta in cautare, practic poti sa folosesti o imagine pentru a gasi imagini asemanatoare, site-uri care contin imaginea cautata si diferite dimensiuni ale acesteia. Poti folosi www.schema.org/Product pentru a tag-ui produsele astfel incat Google sa arate disponibilitatea in stoc, ofertele, promotiile. Pentru a imbunatati experienta userilor, foloseste link-urile pe imagini si alt-tag pentru a descrie fiecare imagine.
12. Pune in valoare intentiile userilor
Este un metric vital, este important sa urmaresti ce isi doresc userii sa afle sau sa gaseasca pe site-ul tau. De aceea, merita sa acorzi atentie urmatoarelor aspecte:
– Ce cuvinte cheie cauta pe site
– Ce cuvinte cheie unice folosesc. Le poti folosi in articolele de pe site. E mai bine sa gandesti si sa actionezi ca un user decat dupa reguli stricte SEO.
– Regandeste designul site-ului in functie de nevoile userilor. Astfel poti creste si conversiile.
– Gandeste continutul site-ului pe baza unor date demografice clare: locatia, varsta, preferintele userilor.