Stiai ca 70% dintre cautarile romanilor pe Google despre business-uri sunt legate de pret? Bun, si
m-am intrebat cum optimizam pretul campaniilor Adwords? Astfel, am deschis invitatia Anabelei Luca (adLemonade.com) la webinarul: “Cum sa scazi dramatic costurile de Adwords”. A fost un webinar interactiv, in cadrul caruia am simtit ca invat ceva nou in fiecare minut si mai ales, am deprins strategii importante: cum sa identific cuvintele cheie care au costuri mari, precum si modalitatile de scadere a acestor costuri.

SONY DSC

Iata cele mai importante update-uri Google Adwords in 2015

1. Audience Insights – iti da posibilitatea de a intelege mai bine lista de remarketing, oferind informatii despre locatia, interesele si device-urile userilor. Se poate accesa astfel: Shared Library – Audience – View – Alege una dintre listele de remarketing si in momentul in care o vei deschide vei descoperi Audience Insights.

2. In Google Display Network nu se mai plateste pe 1000 de impresii, ci pe impresii vizibile, un avantaj pot spune pentru ca tendinta este de a masura eficacitatea acestor impresii.

3.  Customer Match – iti permite sa uploadezi liste de e-mail-uri si apoi sa le folosesti pentru targetari in YouTube si Gmail. Pentru a uploada listele, accesezi Shared Library – Audiences – Remarketing lists – Drop down – Customer emails.

4. Call only campaigns – acest nou tip de ad-uri indeamna userii sa sune si nu sa viziteze o pagina web. O sa fiti uimiti, dar in America inca exista business-uri care nu au site.

5. Structured snippet extensions – Recunosc ca m-am documentat pentru a le intelege exact. Sunt disponibile pentru “Search Network with Display Select” si “Search Network only” si permit ad-urilor sa sublinieze anumite aspecte ale produselor si serviciilor. Sunt extensii care arata varietatea produselor si servicilor inainte ca vizitatorii sa dea click in site.

Iata si un exemplu oferit de Google:

Screen Shot 2016-01-21 at 22.44.29
Iata ce poti pune in valoare: Amenities, Brands, Courses, Degree programs, Destinations, Featured Hotels, Insurance coverage, Models, Neighborhoods, Service catalog, Shows, Styles, Types.
Pentru ce sunt utile snippet extensions? Vizitatorii afla mai multe informatii despre produse si servicii, despre natura si gama acestora, iar ROI se imbunatateste datorita ad-urilor care au relevanta, si automat rate bune de CTR.

6. Gmail Ads – Ad-urile sunt prezente acum in tab-ul de Promotions. 

7. True View – Campaniile video pot fi gestionate acum din interfata principala Adwords, fiind alaturi de campaniile de search, campaniile display si campaniile shopping. Astfel, vei avea mai usor in evidenta perfomanta lor si vei putea face modificari in timp util. O alta schimbare importanta este ca ad group-urile inlocuiesc targeting group-urile pentru a le aduce in linie cu celelalte tipuri de campanie. Fiecare grup este specializat fie pe ad-uri in stream (cele cu skip ad), fie pe ad-uri in display.

11 pasi simpli pentru a reduce costurile campaniei de Adwords:

1. Identifica highest spenders, cuvintele cheie care genereaza cele mai mari costuri. Verifica cate conversii genereaza si la ce cost. Cuvintele cheie care genereaza putine conversii la un cost mare trebuie revizuite. Practic, actionezi acolo unde cuvintele cheie impacteaza cel mai tare bugetul.
To do: sorteaza tab-ul de keywords descrescator dupa cost, aplica label-uri de cost (le gasesti in Dimensions- Keywords), filtrezi apoi dupa label-uri, optimizezi cuvintele problema (care, de exemplu, aduc 20% conversii si cheltuie 30% din buget)


2. Cauta keyword-uri mai eficiente!
Pentru a sti ce cuvinte cheie cauta vizitatorii, verifica Search Terms Report – din Campaigns, Keywords, Search Terms button. Cuvintele cheie cu volum mare trebuie adaugate in cont, setand, evident, si cuvintele cheie negative. De exemplu, in cazul unui magazin exclusiv online, excludem orasele, iar daca magazinul vinde numai produse noi excludem: second hand.
Avantajele apelarii la Search Terms Report este ca in urma insight-urilor obtinute si a optimizarii cuvintelor cheie, platesti mai putin pe click si scazi costul pe conversie.

3. Creste relevanta contului –
Focuseaza-te pe cuvintele cheie care conteaza si vei plati mai putin per click (CPC). 
Iata ce influenteaza, mai nou, Quality Score-ul:
CTR, Ads, Landing Page (prezente si in trecut). Acestora se adauga extensiile si ad formats (conteaza foarte mult versiunea de mobil a ad-urilor).

Quality Score

Filtreaza cuvintele cheie dupa Quality score. Il gasesti in Columns – Attributes.
To do: filtreaza cuvintele cu un Quality Score mai mic de 5. Reorganizeaza-le pe cele cu QS mic in ad group-uri noi si creeaza noi anunturi cat mai specifice pentru acestea.

Reguli automate Adwords

4. Castiga timp in gestionarea contului prin setarea regulilor automate si a script-urilor! Regulile automate le gasesti in meniul de la Keywords. Printre magiile pe care le poti face in cont este sa cresti sau sa scazi bid-ul cu un anumit procent, fixand totusi un cost limita pana la care poate ajunge, sa setezi costul per click care converteste, sa stabilesti ca regulile sa se aplice cand ad-ul are o pozitie mai buna decat 5 (de exemplu). De asemenea, regulile pot fi aplicate zilnic sau saptamanal, intr-un anumit interval orar folosind datele din aceeasi zi, din aceeasi saptamana sau dintr-o zi/saptamana anterioara. Foarte important este sa alegi un nume pentru regula pentru a sti ce urmaresti apoi.
To do: Pe langa setarea regulilor automate pentru principalele probleme de cost, este foarte util sa rulezi si scripturi in functie de dimensiunea si obiectivele fiecarui cont. In cadrul webinarului, multi participanti au intrebat unde putem gasi aceste scipt-uri. Iata scripturi pentru keywords aici si un ghid util de implementare aici. Este important sa ceri expertiza unui programator in implementarea lor.

5. Fa alegerea potrivita pentru keywords!
Pentru Keywords avem urmatoarele tipuri de potrivire

Broad Match – potrivire pe expresii largi, sinonime, misspellings, variatiuni
Broad Match Modifier – 
potrivire pe expresii largi, misspellings, variatiuni; cuvintele au semnul plus in fata.
Phrase Match – 
potrivire pe expresii care contin keyword-uri in ordinea dintre ghilimele
Exact Match – 
potrivire exact pe expresia din parantezele patrate
Negative Match – 
cuvinte pe care nu dorim sa ne afisam

Cea mai buna potrivire pentru o campanie abia setata este broad match si cuvinte cheie negative. Astfel oferim libertate ca ad-urile sa apara pentru cuvinte cheie care au legatura cu business-ul nostru (si extindem lista de cuvinte cheie relevante), insa nu permitem ca ad-ul sa apara pentru cuvinte cheie care suntem convinsi ca nu caracterizeaza business-ul.

6. Fa o prima impresie buna!
Iata cum folosesc oamenii internetul:

 

Comportament pe internet

 

56% dintre acestia il folosesc pentru inspiratie, 46% pentru comparatii, 43% pentru sfaturi si doar 38% se pregatesc pentru cumparaturi. 21% isi fac documentarea online si cumpara offline, 54% isi fac documentarea online si cumpara tot online si este destul de ingrijorator ca 69% fac research offiline si cumpara tot offline. 71% dintre cei care isi fac documentarea online folosesc motoarele de cautare. Prin urmare, ca advertiser trebuie sa atragi atentia prin ad-uri bine scrise. Un exemplu dat in cadrul webinarului care mi-a placut si m-a convins a fost ad-ul de la floria.ro

Screen Shot 2016-01-22 at 02.22.10

Pentru a avea un ad asemanator cu cel de la floria.ro, iata ce trebuie sa faci: 
To do: foloseste prima litera capitalizata din fiecare cuvant; creeaza reclame care livreaza valoare clientului: “*Livrare Gratuita 2H Oriunde in RO‎” “+Poza Buchet pe Mail, Comanda si TU!”; include cifre: Peste 50.000 de clienti, call to action-uri: Comanda si TU!; sitelink-uri: TrandafiriGerberaOrhidee, review-uri: Cele mai frumoase floriAndi Moisescu.

7. Fii specific – Seteaza cel putin un ad cu keyword insertion per ad group => creste Quality Score-ul
Keyword Insertion
functioneaza astfel: inserezi un cod in ad text. De exemplu daca faci promovare la un magazin de dulciuri, poti face astfel: {KeyWord:Chocolate}. Daca un user foloseste cuvantul ciocolata in sintagma cautata, atunci codul va fi inlocuit cu acele cuvinte cheie cautate de el in care se afla, evident, si cuvantul ciocolata. Astfel, ad-urile devin mai relevante.

8. Iesi in evidenta!

Foloseste extensii pentru a creste Qaulity score-ul ad-ului. Ai de ales dintr-o lista ofertanta: sitelinks, location extensions, call extensions, app extensions, review extensions, callout extensions, structured snippet extensions, automated extensions report. Urmareste extensiile care performeaza si pastreaza-le doar pe acestea.

9. Fii vizibil atunci cand conteaza!
Liciteaza diferentiat pe ore, pe zile care performeaza cel mai bine (vezi statistici in Dimensions). Astfel, ai controlul asupra bugetului care este consumat in mod rezonabil. 10. Iti permiti sa pierzi 50% din clienti?
Cautarile pe mobil au depasit cele de desktop in peste 10 tari. Verifica performanta ad-urilor pe mobil (Settings – Devices) si liciteaza separat. 

11. BONUS – Masoara, testeaza, optimizeaza!
Alege sa creezi doua ad-uri pentru acelasi cuvant cheie si vezi care performeaza mai bine. De asemenea, testeaza si landing page-urile unde culorile influenteaza seminificativ decizia de cumparare. Marketizator.ro pune la dispozitie tool-uri de A/B testing pentru a vedea ce performeaza pe site-ul tau.
Pentru final am pastrat intrebarea pe care am adresat-o in cadrul webinarului: Cum procedam cand un advertiser liciteaza pe cuvintele noastre cheie? De exemplu, la o simpla cautare dupa numele unui restaurant, am descoperit ca primul ad era al competitorului sau. In acest caz, in primul rand, cel care detine un brand trebuie sa-si faca campanie de brand protect care nu permite afisarea anunturilor concurentei deasupra anuntului sau. In cazul in care un advertiser nu are campanie de brand protect si descopera ad-uri cu numele brand-ului sau trebuie sa faca o plangere la Google si sa demonstreze ca marca este protejata (inregistrata). Detalii si aici

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *