Sunt membra in peste 100 de grupuri pe Facebook si pot sa spun ca unele dintre ele chiar mi-au starnit admiratia fata de administratorii lor. Administrarea unui grup a devenit un job full time care presupune multa atentie, rabdare, minutiozitate, dar si prezenta de spirit pentru a-l mentine captivant. Mi-am propus sa invat mai multe detalii despre functiile grupului si despre cum pot sa-l mentin interactiv. Iata ce informatii sunt de folos:
Dintre toate articolele pe care le-am citit, Social Media Examiner sintetizeaza cel mai bine informatiile care te ajuta sa administrezi grupul, dar are si tips-uri despre cum sa-l faci usor de gasit si util pe Facebook. Am adaugat date importante de pe hootsuite.com si https://adespresso.com care te vor ajuta sa transformi un business intr-o comunitate de oameni care devin ambasadorii brandului tau.
1. Accepta sa primesti notificari (Turn Off Notifications)
Poti sa primesti doua tipuri de notificari de la grupul de Facebook pe care il administrezi: notificari despre postari (discutii deschise) si notificari despre cererile de a intra in comunitate. Este nevoie ca cel putin unul dintre administratorii grupului sa primesca ambele notificari sau unul dintre ei sa le primeasca pe cele despre discutii si unul sa primeasca notificarile despre cererile de intrare in comunitate.
Astfel poti sa ai controlul asupra discutiilor si sa le moderezi. De asemenea, poti sa accepti rapid in comunitate noi membri. Pentru a activa notificarile, da click pe butonul de Notificari de sub cover photo, ca in exemplul de mai sus. Aceasta optiune iti permite doar sa afli care sunt noile postari din grup. Daca vrei sa monitorizezi comentariile pentru o postare anume, mergi la postarea respectiva, da click dreapta pe sageata si activeaza notificarile astfel incat sa fii instiintat(a) cand apar comentarii noi.
Pentru a activa notificarile despre cererile de a intra in grupuri, da click pe More – sub cover photo si alege Manage Group. Selecteaza Request Notifications.
2. Cere membrilor sa raspunda la intrebari inainte de a-i accepta in comunitate
Pentru a creste calitatea grupului, asigura-te ca persoanele care vor sa intre in grup sunt cu adevarat interesate de subiectele discutate aici. Astfel, poti sa setezi pana la 3 intrebari pentru cei care trimit cereri de a intra in grup.
Pentru a seta o lista de intrebari, da click pe More si alege Manage Group. Alege Member Request si click dreapta pe Ask Pending Members Questions.
3. Filtreaza persoanele care vor sa intre in comunitate
Facebook iti ofera detalii despre persoanele care vor sa intre in comunitate. Astfel poti afla informatii demografice, profesionale, date despre statutul marital, data inregistrarii pe Facebook, prieteni comuni, alte grupuri unde persoanele respective sunt membre, postari publice. Foloseste aceste informatii pentru a filtra si selecta membrii. Daca cei interesati de comunitate nu au raspuns inca la intrebari, poti sa le ceri sa o faca pentru a fi acceptati.
4. Sterge membrii care iti fac probleme
Mentine in grup persoanele care respecta regulile comunitatii, iar daca ai cazuri de spam sau diferite discutii jignitoare, este indicat sa stergi din grup pe cei care au un comportament nu tocmai adecvat.
Da Click pe Members si apoi cauta membrii pe care vrei sa-i elimini din comunitate. In Settings (butonul din dreptul fiecarui membru), vei gasi optiunea Remove from Group. Mai ai si alte optiuni precum: sa stergi postarile si comentariile persoanei respective din ultimele sapte zile, sa stergi persoanele pe care le-a invitat sau sa blochezi membrul.
De asemenea, ai si optiuni avansate precum: revizuirea membrilor care au fost semnalati in grup sau care au fost raportati la Facebook. Pentru aceste optiuni, da click pe More (sub cover photo) si alege Manage Group. Aici vei vedea membrii Reported to Facebook si cei Reported to admin pentru incalcarea regulilor comunitatii. De aici, poti contacta membrii in mod individual pentru a discuta situatia sau pentru a-i notifica ca vor fi eliminati din grup.
5. Cum sa faci grupul vizibil
In primul rand, adauga detalii despre acel grup pentru a-i ajuta pe oameni sa il gaseasca mai usor si sa formezi o comunitate din oameni cu adevarat interesati de subiectele discutate in grup. Poti adauga descriere, taguri, locatie – toate relevante in cautare. De asemenea, poti specifica tipul de grup si ce continut are (de ex.: buy and sell, close friends, club, events and plans, family, video games, neighbours, parents, projects, school or class etc). Poti adauga si 5 tag-uri, iar daca ai un grup local adauga locatia.
6. Creeaza legatura grupului cu pagina de Facebook sau cu alt grup
Cu aceasta optiune poti sa postezi sau sa comentezi intr-un grup cu numele paginii de Facebook. Toti membrii care sunt administratori pe pagina, au drepturi de admin si in grup. Tot ce trebuie sa faci este sa selectezi pagina de Facebook – cu un click pe sageata din partea dreapta a casetei care iti apare cand vrei sa comentezi ceva. Grupul va aparea si pe pagina de Facebook sub Groups Tab. Poti sa faci legatura grupului si cu alt grup. Click pe More apoi Link Existing Group.
De asemenea, poti sa editezi adresa url a grupului astfel incat sa nu apara cu cifre la sfarsit. Ai si optiunea de a crea o adresa de e-mail profesionala: username@groups.facebook.com.
7. Programeaza postarile
Optiunea este disponibila in casuta unde scrii un mesaj. Tot ce trebuie sa faci este sa dai click pe icon-ul ceas de langa butonul Post pentru a programa o postare.
8. Analizeaza datele despre membri
Daca grupul are peste 250 de membri, poti vedea date despre acestia in Group Insights – aflat in sidebar-ul din partea stanga a grupului.
Cele mai importante date pe care merita sa le urmaresti sunt: post engagement, date demografice despre membri, numarul de noi membri. De asemenea, poti vedea si numarul de membri activi, precum si cele mai populare zile din saptamana cand acestia sunt activi in grup. In functie de aceste date, poti programa postarile.
Tot din Group Insights poti downloada aceste date pentru ultimele 28-60 de zile.
Afla aici si aici despre cele mai importante functii ale grupului si despre cum sa faci schimbari ale setarilor:
- privacy (Edit Group Settings)
- cine aproba noii membri (Edit Group Settings – Membership Approval – Only admins and moderators)
- cum sa blochezi sau sa stergi pe cineva din grup (Members – gaseste numele persoanei – Remove from group/Block Permanently – Confirm)
- cum sa faci pe cineva admin sau moderator al grupului (Members – Click next to the person you want to make an admin or administrator – Make Admin or Make Moderator)
- cum sa schimbi numele grupului (Edit Group Settings – Group Name – Change Group Name – Save)
- cum sa adaugi tag-uri grupului (Edit Group Settings – Tags – Save)
- cum sa aprobi postarile (Edit Group Settings – Post Approval – Save)
- postari raportate (primesti notificare si ai trei optiuni: sa ignori raportarea, sa o stergi, sa stergi postarea si sa blochezi membrul care a creat-o)
- cum sa opresti comentariile la o postare (Click pe postarea respectiva – Click si selecteaza Turn off commenting).
- cum sa alegi corect o fotografie de cover (1640px X 856px)
Idei pentru un grup interactiv care aduce valoare membrilor
- Pentru a sti cum sa-ti pozitionezi grupul, descopera grupuri similare si cerceteaza-le: Click pe Groups – Discover
- Misiunea ta, ca admin, este sa dai startul unor conversatii interesante, care sa incite la comentarii – indiferent ca grupul are 100 de membri sau 100k membri. De asemenea, conteaza sa fii prezent(a) in discutiile initiate de membri. Arata expertiza ta intr-un domeniu, experientele traite si interactivitatea va veni in mod natural.
- Creeaza un regulament (de preferat video – este mai usor de urmarit) si seteaza-l ca pinned post. Asa arati asteptarile pe care le ai de la membri si eviti contestarea anumitor reguli.
- Uploadeaza documente importante pentru membrii grupului astfel incat sa oferi continut util, usor de gasit oricand.
- Mentine o atmosfera pozitiva si transmite siguranta grupului in momentele cheie cand unele discutii devin delicate.
- Creeaza sondaje pentru a afla opinia membrilor.
- Identifica nevoile membrilor grupului si vino in intampinarea lor cu evenimente organizate pe anumite teme, cu workshop-uri, discutii, intalniri.
- Colaboreaza cu experti (pe subiecte de interes ale grupului) care sa raspunda la intrebari si sa ofere consultanta care in alte situatii ar costa membrii.
- Ofera membrilor oportunitati exclusive in parteneriat cu edituri, companii etc.
- Foloseste diferite tipuri de media in postari (poze, video, gif-uri, cinemagraphs) pentru a spori interactivitatea.
- Raspunde cat de repede poti la postari si transmite entuziasm membrilor, astfel incat sa-si doreasca si ei sa participe la discutii.
- Tag-uieste prieteni interesati de anumite subiecte. Aduci valoare in vietile lor :).
Voi cum mentineti un grup de Facebook interactiv si prin ce considerati ca aduceti valoare membrilor?