Te vei intreba ce strategie SEO sa urmezi in 2018. Ei bine, asa cum am detaliat aici, si anul acesta atentia este pe continut de calitate, nu de cantitate, optimizarea site-ului pentru cautarile dupa voce, optimizarea pentru cautarile locale, folosirea la maximum a videoului, dar si a imaginilor bine descrise.
Alexa.com, principalul furnizor de metrici web gratuite, globale, subsidiara a Amazon.com, a publicat 21 de pasi pe care merita sa ii parcurgi pentru pentru a primi trafic organic pe site. Sunt pasi de urmat intr-un articol astfel incat sa scrii natural, dar sa oferi si informatii relevante crawlerelor.
Inainte de toate, tine cont de cateva reguli firesti si de bun simt care tin de atentia fata de cititori, fata temele lor de interes si limbajul pe care acestia il folosesc.
Scrie pentru cititori. Cu cat vei scrie cu atentie la nevoile lor, cu atat motoarele de cautare te vor ajuta mai mult.
Foloseste limbajul cititorilor tai.
Gaseste temele de interes pentru cititorii tai si dezbate-le pe larg in articole.
1. Gaseste un cuvant cheie care defineste foarte bine tema articolului tau. Este de preferat sa fie un cuvant cheie care este cautat, pentru care site-ul tau poate fi pozitionat in rezultate, evident pe baza autoritatii si competitivitatii site-ului.
2. Identifica cuvinte cheie secundare. Ajuta motoarele de cautare sa inteleaga continutul articolului tau prin alegerea a 2-4 cuvinte cheie secundare care au legatura semantica cu tema articolului tau.
3. Focuseaza-te pe nevoile cititorilor. Nu scrie pentru motoarele de cautare, ci pentru oameni.
4. Creeaza articole pline de substanta si evita articolele lungi. E de preferat ca un articol sa aiba intre 500 si 2500 cuvinte.
5. Foloseste principalul cuvant cheie in mod natural, in articol. Scopul este sa ajuti motoarele de cautare sa inteleaga continutul paginii si sa o indexe cu acuratete.
6. Pentru a optimiza articolul, e nevoie sa folosesti cuvantul cheie principal in titlul articolului, de preferat sa fie primul in structura titlului.
7. Include principalul cuvant cheie in prima propozitie sau in primul paragraf.
8. Foloseste cuvantul cheie principal intr-un subtitlu. Formateaza-l cu tagu-ul <H2>
9. Insereaza in mod natural cuvantul cheie principal in concluzie. Ajuta sa definesti tematica articolului.
10. Include cuvantul cheie principal in titlul SEO al paginii care nu trebuie sa depaseasca 70 de caractere.
11. Acelasi cuvant cheie principal merita sa se regaseasca si in metadescription – acea descriere a paginii care apare in rezultatele Google si care, daca e scrisa intr-un mod convingator si atractiv, determina userii sa dea click pe articolul tau. Aceasta nu trebuie sa depaseasca 155 caractere.
12. Foloseste cuvantul cheie principal in URL. Stabileste un URL unic pentru fiecare pagina si postare.
13. Foloseste si cuvintele cheie secundare pentru a ajuta motoarele de cautare sa inteleaga contextul.
14. Scrie continut original. Continutul duplicat este in continuare un steag rosu pe care il ridica motoarele de cautare.
15. Verifica gramatica si ortografia. Cititorii si motoarele de cautare apreciaza continutul bine scris.
16. Asigura-te ca articolul tau este usor de inteles si usor de citit. Gandeste articolul astfel incat sa fie usor de inteles de o persoana cu minimum 8 clase, asadar evita frazele lungi si complexe.
17. Foloseste link-uri interne catre alte articole din site. Acestea ajuta motoarele de cautare sa inteleaga continutul paginilor si sa-l ghideze pe cititor spre informatia de care are nevoie.
18. Foloseste link-uri externe pentru a arata sursa informatiilor de pe site-ul tau, dar si pentru a ghida cititorii spre surse relevante.
19. Alege categoria corecta si tag-urile specifice pentru articol astfel incat sa fie grupat cu articole similare.
20. Foloseste cuvantul cheie principal in descrierea pozei pe care o alegi pentru articol. Acesta trebuie sa se regaseasca in alt tag.
21. Verifica pe alexa.com daca ai facut SEO corect pentru articolul tau, daca ai inclus cuvintele cheie relevante, daca l-ai optimizat corect.