Link building este procesul de a posta link-uri catre pagina ta pe alte site-uri pentru a creste pozitia pe motoarele de cautare.
Backlink-urile sunt link-urile care deschid un nou website. Sa spunem ca un text include sintagma “Sejururi Grecia la preturi reduse” si daca dai click pe cuvintele “Sejururi Grecia” te va duce in pagina cu oferte de Sejururi in Grecia.
Ce inseamna back link pentru motoarele de cautare?
Oferind link catre “oferte Sejururi Grecia” cu ancora: “sejururi Grecia” le spunem motoarelor de cautare ca pagina cu oferte de Sejururi Grecia este relevanta pentru “Sejururi Grecia”.
Motoarele de cautare inregistreaza ca un vot pentru pagina de oferte Sejururi Grecia, iar pozitia acestei pagini fata alte site-uri cu acelasi anchor text “Sejururi Grecia” va creste in rezultatele motoarelor de cautare. Cu cat ai mai multe voturi pentru site-ul tau, cu atat aceasta va avea o pozitie mai buna in motoarele de cautare cand oamenii cauta “sejururi Grecia”.
Relevanta: Cere backlink-uri de la site-uri relevante. Daca ai un site care are oferte de vacanta, asigura-te ca primesti link-uri de la site-uri care au rubrici de travel. “Voturile lor” vor insemna mult pentru motoarele de cautare pentru subiectele pe care te targetezi.
Autoritatea web site-ului: Unul dintre cele cele mai importante lucruri pe care trebuie sa ti le aduci aminte despre link building este ca nu toate sunt tratate la fel. In ochii motoarelor de cautare, un link oferit de www.a1.ro este mai important decat un link oferit de un site creat ieri.
Poti sa folosesti htttp://who.is pentru a descoperi cine detine un site si cand a fost creat.
Fii atent la fermele de link-uri! Acestea sunt site-uri create din liste de link-uri (foarte multe nerelvante) considerate o forma de spam.
Experienta userului! Google si alte motoare de cautare se uita dupa site-uri care arata experienta userului. Daca userii nu gasesc ceea ce cauta, Google interpreteaza site-ul ca lipsit de incredere. Daca vezi ca site-ul nu este prietenos cu userii, rrenunta la eforturile de link building.
Cum sa fac link building:
1. Imprieteneste-te cu blogerii si posteaza continut pe pagina lor cu trimitere spre site-ul tau.
2. Share-uieste continutul pe Twitter, Facebook, Google + si pe site-urile de social bookmarking: digg, reddit.
3. Adauga optiuni de Share pe site-ul tau pentru ca oamenii sa ofere si altora informatia, in mod practic ssi util.
4. Participa la discutii pe forumuri legate de industria ta.
5. Ofera raspunsuri pe site-uri precum Q & A, Yahoo Answers, WikiAnswers.
6. Pe blogurile relevante pentru industria ta, posteaza comentarii.
7. Conecteaza-te cu alti oameni care lucreaza in domeniu si da-le motiv sa dea back link catre site-ul tau.
8. Organizeaza o promotie sau un concurs pe site. Creeaza un banner pentru alte site-uri cu trimitere spre site-ul tau.
9. Scrie comunicate de presa si posteaza-le pe site-uri de comunicate.
10 Scrie articole despre industria ta si posteaza-le pe site-uri precum squidoo.com, blogger.com
11. Posteaza informatii relevante despre business-ul tau pe Google Places, Facebook Places, Yellow Pages.
Pe scurt, SEO inseamna: (1) site bine construit; (2) content relevant si actualizat (3) link-uri de la site-uri relevante pentru industria in care lucrezi.