Incepand din 27.06.2014, site-ul www.stelutanastase.ro va aduce noutatile despre ceea ce se intampla in domeniul social media si Adwords. Practic, nu mai trebuie sa cauti in mai multe locuri pentru a fi informat, voi sintetiza aici cele mai hot aparitii si trend-uri pentru a fi cu un pas inaintea tuturor 🙂
sursa foto: www.facebook-buzz.com
Reclame mai mari la Facebook
În trecut, posibil să fi văzut la fel de multe ca șapte anunțuri în bara laterală. Toate au avut o imagine mic (100 × 72 link-ul de miniaturi, 120 × 120 parts de fotografii și 128 × 128 pentru miniaturi video), făcându-le ușor de ignorat.
Acum, toate acestea, anunțurile sidebar va fi de până la trei ori mai mare, aproape la fel de mare ca și conținutul în News Feed. În loc de a fi aglomerat cu anunturi din șapte branduri diferite, bara laterală se concentreze acum pe Will doar una sau două unități de anunțuri.
In testele de Facebook, acest lucru a dus la mult mai mult angajament cu anunțuri tezei. Aceasta, desigur, este mare pentru agenții de publicitate!
Pe coloana din dreapta de la Facebook, sapte anunțuri concurau sa-ti atraga atentia. Toate aveau imagini mici (100 × 72 pentru link thumbnails, 120 × 120 pentru photo shares și 128 × 128 pentru video thumbnails) si cu greu reuseau sa te convinga sa dai click pe ele. Motivul? Era asa de multe si de diferite incat te incarcau vizual si te determinau sa le ignori pe toate. Acum, anunturile sunt de 3 ori mai mari, aproape la fel de mari ca anunțurile care apar in newsfeed. In loc de sapte anunturi, in bara din dreapta, vor fi doua sau unul care, in tesele Facebook, au aratat ca rata de engagement este mult mai mare decat la alte tipuri de ad-uri.
Nu se modifica nimic in crearea ad-ului
Multi advertiseri au verificat Power Editor sau Ad Create Tool pentru ca se asteptau la ceva diferit la modul in care se creeaza aceste anunturi. Vestea buna este ca nu se schimbă nimic in fluxul de Creare de anunturi. Aceasta schimbare va fi vizibila pentru utilizatori. Daca inainte ai creat ad-uri la dimensiuni care se aplică pentru desktop si mobile, acum aceste ad-uri vor aparea ca imagini mari tuturor userilor din targe-ul setat indiferent de device-ul folosit.
Noile dimensiuni si costuri
Acum nu mai trebuie sa creezi ad-uri diferite pentru side bar si News Feed, o singura imagine va aparea ok in toate locurile, pe toate dispozitivele: pe desktop, tableta, mobil 🙂
Iata si noile dimensiuni publicate de jonloomer.com: 254×133 px pentru
Page Post Photo, Link, Offer, Desktop App si Domain Ads.
Costurile incep sa creasca
- Pretul CPM va creste din cauza concurentei tot mai mari
- Prețul CPC va creste usor
- Pretul oCPM (Optimized CPM) va creste si el semnificativ
Anunturile din sidebar vor deveni din ce in ce mai eficiente, de aceea cresc si costurile. Pana acum aceste anunturi s-au dovedit eficiente, dar rata de click era mica. Totul din cauza costurilor mici, dar acum aceste costuri vor creste si, odata cu ele, va creste si rata de engagement. Trebuie doar sa respecti regula de 20% text indiferent de imaginea aleasa, care va fi aplicata pentru ad-urile create dupa 1 august 2014, iar dupa 1 septembrie conditia de 20% text se va aplica la toate ad-urile, iar Facebook nu va mai afisa ad-uri in format mic, toate vor fi upgradate.
Youtube in traducere
In cadrul unei video conferinte care a avut loc ieri, 26.06.2014, , YouTube CEO Susan Wojcick a anuntat ca scopul lor este ca fiecare video uploadat pe Youtube sa fie disponibil in orice limba. De asemenea, Youtube va lansa si un virtual tip-jar prin care fanii pot cere creatorilor de video-uri sa vada unumite clip-uri pentru sume cuprinse intre 1 $ și 500 dolari, totul pentru a sustine eforturile de strangere de bani ale fundatiilor Indiegogo si Kickstarter. O alta noutate este lansarea unei aplicatii de mobil cu ajutorul careia utilizatorii Youtube isi pot administra si monitoriza video-urile. Priceless pentru un advertiser care este in vacanta! 🙂
Nou de la Adwords! O noua certificare
Tocmai ce am sustinut Display Adwords si Google mi-a lansat o noua provocare: CERTIFICAREA in Publicitate video, disponibila pentru toti membrii Google Partners. Pentru a o obtine trebuie sa fii certificat Adwords. Gasesti aici documentarea pentru examen, iar daca ai luat Display Advanced, o sa fie usor si acest examen 🙂
Ne revedem virtual maine 🙂