Miercuri, 16 septembrie, am asistat la Webinarul cu Matt Beswick, co-fondatorul agentiei britanice de Digital Marketing Aira. Matt este si unul dintre cei 19 speakeri internationali de la SEMdays, cea mai mare conferinta de SEO si PPC din Europa de Est, care va avea loc pe 24 si 25 septembrie

Matt a prezentat cum realizeaza o analiza eficienta a competitiei si ce se afla in spatele unei linii de cod, totul pentru a optimiza masurarea activitatii. Practic, cu doar cunostinte elementare de programare poti imbunatati performantele SEO.

1. Primul pas este sa stabilesti cuvintele cheie definitorii pentru site-ul la care lucrezi.

2. Analizeaza prima pagina din Google pentru aceste cuvinte cheie.

3. Stabileste cat de competitive sunt cuvintele cheie.

4. Afla  cine sunt competitorii tai.

5. Foloseste SEMRush API pentru a insera domeniile competitorilor si a afla cuvintele-cheie platite, precum si cele organice folosite de acestia.

6. Iata ce se intampla in background pentru a afla aceste informatii: http://api.semrush.com/?type=domain_organic&key=YOUR_API_KEY&display_limit=100&export_columns=Ph, Po, Nq, Cp, Url&domain=selftrade.co.uk&database=uk
Practic poti folosi acest link, customizandu-l cu numele domeniului de interes si cu indicativul tarii.

7. Folosind  SEMRush API vei obtine date despre cuvintele cheie ale competitorilor, despre search volume, estimated CPC, organic total, paid total. In plus, vei avea un spreadsheed cu site-urile care sunt in top organic sau platit. Competitorii sunt ordonati in functie de performanta online.

8. URLProfiler iti ofera un screenshot asupra contentului. Tool-ul este foarte util pentru a afla urmatoarele date despre competitori: backlink-uri, page rank, social shares, content.

9. openlinkprofiler.org te ajuta sa descoperi inbound link-urile site-urilor competitoare si sa afli noi oportunitati pentru site-ul tau. Cu ajutorul acestui tool, eu ma descoperit unii competitori care faceau black hat, folosindu-se practic de link-urile postate pe site-uri care nu aveau legatura cu domeniul lor de activitate.

10. Iata cum poti obtine HTML-ul unui site pentru a-l investiga: $html = file_get_contents($url_check);

11. Pentru a afla care este cel mai bun content al competitorilor, foloseste buzzsumo.com

14. Descopera ce backlink-uri au competitorii, iti recomandam http://backlinko.com/

15. www.buzzstream.com te ajuta sa afli care sunt influentatorii din industria in care activezi. Acesta pune la dispozitia userilor tool-uri automate pentru a cauta link-uri si pentru a construi campanii.

Cele mai eficiente sisteme API sunt: MOZ, SEMRush, Buzzsumo, Majestic SEO.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *