Cateva dintre experientele pe care le-am avut pana acum cu profesionisti in comunicare si relatii publice au lasat de dorit.
Mai nou, in atributiile unui job de PR intra si vanzarile, lucru inadmisibil si deloc in concordanta cu activitatile unui relationist.
Intr-o agentie de PR care se ocupa, in special, de organizarea de targuri si expozitii, un specialist in relatii publice trebuie sa se ocupe de elaborarea planului de organizare a evenimentelor, a materialelor pentru presa (brosuri, comunicate), de invitatiile pentru jurnalisti, de verificarea tuturor detaliilor (sonorizare, lumini).
Pe scurt, relationistul este responsabil de conceperea produsului, de asigurarea unui produs de calitate, vanzarea produsului trebuie sa intre in atributiile departamentului de vanzari.
O agentie de relatii publice care se respecta, iar membrii sai stiu care sunt responsabilitatile fiecarui post va alege omul potrivit pentru fiecare post si nu un singur om pentru doua posturi cu responsabilitati incompatibile. In plus, preluarea vanzarilor de catre specialistul in relatii publice genereaza o anumita presiune asupra acestuia. E important sa vanda, sa genereze profit, insa cum se va imparti intre conceperea produsului si vanzarea acestuia? Daca acorda mai mult timp vanzarilor decat activitatii de organizare a evenimentelor va fi pus in situatia de a nu avea ce sa vanda.
Desigur, aceasta situatie este o consecinta a crizei economice care a determinat cumularea activitatilor specifice mai multor joburi sub o singura denumire.
De aceea este nevoie de maxima atentie atunci cand alegem joburi si de cateva intrebari puse intervievatorului: Care vor fi atributiile acestui post? Cati membrii are echipa? Cate dintre activitatile de comunicare de pe site le desfasurati? Raspunsurile la aceste trei intrebari sunt edificatoare pentru a intelege cat de profesionist este comunicatorul.
De asemenea, daca urmariti sa va angajati in domeniul comunicarii, luati in calcul fiecare aspect: tonul persoanei care va suna din partea agentiei de PR, atitudinea din timpul interviului. Un ton lipsit de fermitate, o mana moale si o voce cu o sonoritate slaba nu sunt atuurile unui bun comunicator, chiar daca Google spune ca persoana respectiva are studii avansate in domeniul comunicarii.