O institutie/companie poate deveni cunoscuta si apreciata si datorita unor campanii eficiente de relatii publice. Singura conditie e sa depasim anumite mentalitati gresite:

Una dintre aceste mentalitati gresite este conceptia ca brand awarness-ul poate fi construit numai prin intermediul advertising-ului. Intr-adevar, publicitatea joaca un rol important in construirea brandului, iar o campanie inteligenta de publicitate este cea mai eficienta şi credibila pentru a introduce un produs pe piata. Motivul e simplu: credibilitatea este cel mai important ingredient in construirea brandului.
Adesea, chiar si publicitatea este privita cu scepticism si publicurile tinta tind sa creada ca singurul obiectiv este influentarea lor cu scopul de a cumpara/consuma produsul.

O campanie metodica de PR, bazata pe intervievarea si identificarea nevoilor acestora poate aduce credibilitate companiei.
Scopul real al unei campanii de publicitate nu este de a construi un brand pe termen lung, ci de a apara un brand. Campania de relatii publice fixeaza obiective pe termen lung si construieste o imagine de durata pentru companie. Rezultatele nu sunt rapide, dar sunt de impact in timp.

Planul de PR

Primul pas este ca managerul de marketing sa constientizeze ca ar fi o mare greseala sa aloce toate resursele financiare catre campania de publicitate, lasand PR-ul sa supravietuiasca cu un buget mic sau cu o multime de vorbe incurajatoare.
Pentru a avea succes in construirea brandului prin intermediul PR-ului, compania trebuie mai intai sa comunice cu publicurile tinta si apoi sa creeze mesaje pentru acestea.

Este necesar ca departamentul de marketing si cel de PR sa comunice, iar departamentul de marketing sa ofere departamentului de relatii publice raspunsuri la urmatoarele intrebari:

Ce rezultate de business vrem sa obtinem prin atingerea publicului tinta?
Care este publicul tinta al companiei si ce l-ar determina sa actioneze?
Care sunt principiile prin care vom convinge publicul tinta?
Ce trebuie imbunatatit? Prin mesaje precise, corecte, smart audienta poate fi scoasa din starea de pasivitate pentru a deveni entuziasmata si hotarata sa-si satisfaca dorintele.
Cum stim daca campania a avut succes?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *