De cate ori nu ai simtit ca pe Facebook e toata lumea si parca e un pic peste mana sa stai mereu sa customizezi mesajele ca sa nu le vada seful, mama sau un prieten? Ar fi potrivita o retea mai organizata care sa-ti ofere si ocazia ca prin ceea ce postezi sa ai o pozitie buna in moatoarele de cautare (SEO) si, implicit, sa te ajute sa-ti construesti un branding online solid.

google+-freshnetworks-facebook
sursa foto: www.freshminds.net

Google+ vine cu cateva atuuri fata de Facebook, pe langa posibilitatea de a fi la curent cu noutatile, valabila pentru ambele retele de socializare:

1. Instrumente de organizare: Iti poti organiza prietenii, rudele, cunostintele, sefii in urmatoarele cercuri: Friends, Family, Acquintances si Following. Astfel share-uesti mesajele numai cu anumite cercuri evitand situatiile neplacute in care seful afla, sa zicem, ca ai plecat mai devreme de la birou. In plus, creezi evenimente adresate, de exemplu, doar prietenilor si poti posta in comunitati profesionale cum ar fi Online Marketing Academy by Google sau Adwords Certified.

2.  SEO (Search Engine Optimization) – Spre deosebire de Facebook, tot ceea ce postezi pe Google+ este indexat de motoarele de cautare, asadar devii mai cunoscut prin postarile tale si mai apreciat online. Este recomandat ca in contul tau de pe Google+ sa postezi mesaje care sa contina cuvinte cheie si sa ai oameni in cercuri care sa share-uiasca mesajele.

3. Campanii online pentru business-ul tau cu Google+ – La o cautare pe motorul google.com ai observat ca primele rezultate (generate printr-o campanie Adwords) includ, sub description line, si urmatoarea specificatie: 100,786 people +1’d or follow. De regula, userii care vad ca o persoana din cercul lor de prieteni a dat +1 unui business online au mai multa incredere in acel business. Acelasi lucru se poate intampla si cu afacerea ta online. Tot ceea ce trebuie sa faci este sa creezi o pagina de Google+ pentru companie/businesss si sa postezi un widget Google + pe site. Pagina Google+ trebuie sa aiba postari recente, de calitate si un numar significant de followers – minim 100. Odata ce aceste conditii au fost indeplinite poti face campanii Adwords si sa creezi social extensions – practic toate “+1-urile” de pe pagina ta de Google+ vor fi transferate in textul publicitar si, astfel, vei acorda mai multa incredere posibililor clienti.

4. Hangout-uri – Ce poate fi mai distractiv si mai util decat o discutie face to face cu prietenii sau cu colegii de la birou? Google+ iti ofera ocazia de a experimenta hangout-urile – ferestre de discutii cu optiunea de video call si create group. In plus, poti sa pastrezi istoria conversatiilor si chiar sa le arhivezi. Simplu, eficient, interactiv 🙂

5. Feedback la mesajele postate. Ai observat cati oameni iti dau like pe Facebook si cati iti dau +1 pe Google+? Posteaza acelasi mesaj pe cele doua retele de socializare si vei vedea ca pe Google+ vei avea mai multe “+1”. Am testat aceasta situatie cu un mesaj referitor la testul Adwords Fundamentals in care spuneam cu ce procent l-am promovat si cateva tips-uri pentru cei care il vor sustine. Pe Google+ am avut “+36” si 18 comentarii, ceea ce pe Facebook nu am avut niciodata, nici macar la o poza din vacanta. De ce aceasta situatie? Pe Facebook trebuie sa platesti pentru ca mesajele postate sa fie afisate tuturor prietenilor, sa ramana in news feed, pe Google+ nu este valabila aceasta conditie 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *