Google isi rafineaza in fiecare an algoritmii in functie de care pozitioneaza site-urile. Epoca in care SEO insemna repetarea cuvintelor cheie si folosirea abuziva a backlink-urilor a apus demult si a creat acel spammy content deloc indragit de Google. Au venit update-urile Panda si Penguin care au curatat aceste practici, iar azi vorbim de folosirea cuvintelor tematice si de regulile lui Post-Penguin SEO.
In 2017, ca in fiecare an, citesc SEO 2017 & Beyond: A Complete SEO Strategy – Dominate the Search Engines, una dintre cartile care ma convinge care sunt trendurile in SEO.
Iata ce conteaza in 2017 pentru ca Google sa-ti indexeze bine site-ul:
1. Conținutul de calitate. Google se uita tot mai mult la continutul de calitate care este relevant pentru sintagma cautata. Se uita la tematica articolului, la cuvintele si frazele care au legatura cu ceea ce cauta utilizatorul, asa numitele theme words. Sunt apreciate in continuare fotografiile cu descriere (ALT tag) si videourile care contribuie la atragerea atentiei vizitatorilor si la mentinerea lor pe site.
Google este atent si la designul paginilor, la ceea ce utilizatorul vede above the fold (in partea superioara a site-ului). Daca aici gaseste o multime de bannere, site-ul tau nu va fi apreciat.
2. Viteza de incarcare a paginii. Daca o pagina sau chiar intregul site se incarca in mai mult de 5 secunde, vizitatorii nu vor avea rabdare sa astepte si vor reveni la pagina de cautare. Acest comportament este strans legat si de atentia pe care o acorda in mediul online. Exista tendinta de a acorda tot mai putine secunde unei pagini web, iar faptul ca aceasta se incarca greu ne determina sa o parasim. Ratele de bounce si exit sunt un vot negativ pentru o pagina web. Si daca vizitatorul nu este fericit, nici Google nu este fericit.
3. Link-urile interne. Un bun exemplu este Wikipedia care are o multime de link-uri interne care poarta vizitatorul dintr-o pagina in alta si cresc timpul de navigare pe site. Astfel, vizitatorii afla explicatia unui cuvant sau citesc detalii despre carti, filme, actori etc. Navigarea in site este usoara si Google indexeaza bine site-ul.
4. Bounce rate-ul. Cand un vizitator se intoarce repede in Google dupa ce a accesat o pagina web, Google intelege ca vizitatorul nu a fost multumit. Urmatorul pas este sa acceseze alta pagina care sa ii ofere informatia de care are nevoie.
Daca mai multi oameni cauta aceeasi sintagma si bounce rate-ul este mare pentru o pagina aflata in top, Google va penaliza acea pagina.
Bounce-rate-ul merge mana in mana cu relevanta. Daca vizitatorii gasesc o pagina cu informatii relevante raman cat mai mult pe acea pagina si chiar navigheaza in site. Vizitatorul este fericit pentru recomandarea Google, iar Google este fericit.
5. Timpul pe care vizitatorii il petrec pe site. Google monitorizeaza acest timp prin Google Analytics. Este urmarit timpul petrecut pe site, traiectoria vizitatorului pe site, cate pagini viziteaza, ce sistem de operare foloseste, rezolutia ecranului, device-ul folosit.
Ca webmaster, poti influenta favorabil timpul petrecut pe site de catre vizitatori, prin continut de calitate si o experienta atractiva de navigare. Astfel scazi bounce-rate-ul.
6. CTR-ul. Sa luam exemplul unei pagini care este pe pozitia 5 in Google pentru un anumit cuvant cheie. Vizitatorii arata ca le place pagina respectiva pentru ca 15% din click-uri sunt pentru acea pagina, in conditiile in care pentru pozitia 5 estimarile sunt la 5% din click-uri. Astfel, Google da un boost paginii respective si o claseaza in topul rezultatelor. Pe de alta parte, un site care se afla pe prima pozitie pentru un anumit termen, unde ar trebui sa primeasca 31% din click-uri, primeste doar 15% din click-uri. Totul pentru ca vizitatorii nu au fost impresionati de titlul paginii sau de descriere. Mai mult decat atat, si bounce-rate-ul este mare, iar pozitia site-ului este afectata.
7. Social Media. Un articol viralizat de mii de oameni pe Facebook, Twitter, Google+, Pinterest contribuie la cresterea pozitiei site-ului. In acest caz, este vorba de o crestere momentana a pozitiei, atat timp cat articolul este de interes.
8. Backlink-urile. Ideea generala este ca link-urile externe sunt percepute ca voturi pentru site-ul tau. Ele raman unul dintre cei mai importanti factori din algoritmul Google, cu rol in influentarea pozitiei site-ului. Conteaza ca aceste link-uri sa fie de la site-uri cu autoritate. Nu este atat de important numarul backlink-urilor, ci calitatea acestora.