Cand vrei sa fii in topul rezultatelor organice pentru cautarea “prajituri cu ciocolata Bucuresti” trebuie sa iti faci un singur prieten – SEO (Search Engine Optimization). Sa scrii zilnic pe blog nu garanteaza acel loc de top, intri in competitie cu sute de mii de site-uri on-line, iar motoarele de cautare folosesc algoritmi pentru a determina care site-uri ar trebui sa apara in lista de rezultate. Incepe prin a respecta 5 reguli SEO pentru content, apoi cauta noi oportunitati de a invata SEO pentru a creste vizibilitatea site-ului.

reguli seo pentru content2

sursa foto: optimum7.com

1. Asigura-te ca site-ul poate fi indexat! Pentru a vedea acest lucru, trebuie sa intelegi mai intai ca motoarele de cautare se bazeaza pe programe automate cunoscute sub numele de “bots” sau spiders” pentru a se deplasa intre link-uri interne si externe, pentru a stoca copii ale informatiilor pe care le gasesc in indexul motorului de cautare. Avand in vedere ca dimensiunea web-ului este imensa, iar aceste programe sunt automate si calatoresc printre link-urile website-urilor (operatiune numita si crawling), trebuie sa te asiguri ca drumul lor este clar. Daca motoarele de cautare nu pot explora paginile website-ului tau (din cauza link-urilor incorecte, continutului ascuns sau oricaror alte probleme de crawling), continutul nu va fi capturat in index si nu va fi afisat in rezultatele cautarii. Cel mai usor mod de a identifica problemele care impiedica motoarele de cautare sa faca crawling pe site este de a-ti face un cont pe Google’s Webmaster Tools. Odata ce te-ai inregistrat acolo, intra in program si vei vedea o lista cu erorile de crawling de pe site-ul tau.

2. Focuseaza-te pe cuvinte cheie din industrie si pe cuvinte cheie de brand! Sunt cuvintele cheie pentru care ai vrea ca site-ul tau sa apara in rezultatele organice. Aminteste-ti ca programele de indexare ale motoarelor de cautare sunt automate  ceea ce inseamna ca ele trebuie sa aiba semnale care sa le ajute sa determine despre ce este contentul tau si daca acesta este bun sau nu. Unul dintre aceste semnale este prezenta cuvintelor cheie in anumite zone. Continuand cu exemplul de mai devreme, daca vrei ca site-ul tau sa apara in rezultatele organice pentru cuvantul “prajituri ciocolata Bucuresti” poti sa cresti sansele prin integrarea acestei sintagme in diferite locuri din site (in URL, in titlu, in content). Nu uita sa inserezi cuvintele cheie specifice industriei, care trebuie sa fie generice, cum ar fi: “prajituri la comanda Bucuresti”, “fantana ciocolata Bucuresti”. Daca site-ul tau apare in topul rezultatelor pentru aceste cuvinte cheie, va deveni vizibil, iar oamenii se vor intoarce aici pentru ca stiu ca gasesc ceea ce cauta. Foloseste si cuvinte specifice brandului tau, cum ar fi de exemplu: “prajitura Summer Well”, “tort Chocolate Crazy”, dar cu moderatie daca esti un start up. Sunt indicate atunci cand esti recunoscut ca brand.

3. Alege cuvinte cheie in functie de Search Intent! Tine cont de Analaytics atunci cand alegi cuvintele cheie, el iti spune ce au cautat oamenii, ce ii intereseaza. Ia in considerare:

– Volumul de cautari: de cate ori a fost cautat fiecare cuvant intr-o luna. Cu cat este mai mare volumul de cautari, cu atat ar trebui sa iei in considerare acest cuvant cheie pentru a-l folosi des in articole.

– Competitie: Afla cat de competitiv este cuvantul cheie, cate alte site-uri si-au optimizat paginile pentru acele cuvinte cheie. In cazul in care business-ul tau nu este foarte cunoscut, evita cuvintele cheie foarte competitive si alege cuvinte cheie mai specifice care ar putea sa-ti aduca cautari si accesari sigure.

Stabileste apoi o lista de 5-10 cuvinte cheie pentru a targeta site-ul tau. Apoi adauga aceste cuvinte cheie pe site in concordanta cu aceste reguli SEO pentru content.

4. Link building – O alta prioritate pentru orice start up este sa foloseasca inbound links pe site pentru ca numarul si calitatea acestora joaca un rol esential in performanta site-ului in rezultatele organice. Cum poti sa realizezi acest lucru?

– Sa scrii content pentru alte site-uri cu trimitere spre site-ul tau.

– Sa contactezi site-urile care scriu despre industria in care activezi si sa le oferi informatii, stiri de interes care sa le determine sa includa oferte si link-uri.

– Trimite comunicate de presa site-urilor din domeniul in care activezi ori de cate ori ai ceva notoriu de anuntat

– Realizeaza content pentru retelele de socializare, contentul de pe Google + se indexeaza foarte bine

Apropo, iata si alte reguli SEO pentru content pe acest site 🙂

5. Publica un continut minunat in toate sensurile cuvantului! Cand publici continut wow, alte site-uri te vor cita si vor pune link spre site-ul tau. Cu cat ai mai mult content pe site, cu atat ai mai multe sanse sa fii indexat pentru mai multe cuvinte cheie in rezultatele organice si sa obtii mai mult trafic. Daca contentul este atractiv, cititorii vor da share  si share is care 🙂

Tu cu ce reguli SEO pentru content te mandresti?


Next up, you need to be aware that the practice of SEO relies heavily on the identification of individual “keywords.” That is, the specific search queries for which you’d like your site to appear in the natural search results.
Again, keep in mind that the search engines’ indexing programs are automated, which means that they must rely on arbitrary signals to determine what your content is about and whether or not it’s any good. One of these signals is the presence of keywords in certain key areas.
Continuing with our earlier example, if you want your website to appear in the search results for the keyword phrase “pet training tips,” you can increase your chances by including this search query in several different places on your website (as in, in your title tag, in your headline tag, and in your body content).
But since you can’t possibly optimize your site for every single keyword phrase out there, webmasters must take a number of different factors into consideration when deciding how to allocate their targeting efforts.
As a startup, you’ll want to split your time between two types of keyword phrases: industry and branded keywords. Imagine, for a second, that you’re a startup accounting software firm to see how this principle plays out in real life…
“Industry” phrases include broad, generic search queries, like “accounting software” and “bookkeeping program.” Getting your site to appear in the search results for one of these phrases will put your new brand in front of people who are already looking for the type of product you offer, even if they don’t yet know your company’s name.
“Branded” keywords include phrases based around your company’s name, tagline and URL. As a startup, people might not be entering these queries into the search engines yet, but by optimizing your website for these terms, you’ll be well-positioned to receive additional traffic as soon as your startup gains brand recogni

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *