Cand vrei sa fii in topul rezultatelor organice pentru cautarea “prajituri cu ciocolata Bucuresti” trebuie sa iti faci un singur prieten – SEO (Search Engine Optimization). Sa scrii zilnic pe blog nu garanteaza acel loc de top, intri in competitie cu sute de mii de site-uri on-line, iar motoarele de cautare folosesc algoritmi pentru a determina care site-uri ar trebui sa apara in lista de rezultate. Incepe prin a respecta 5 reguli SEO pentru content, apoi cauta noi oportunitati de a invata SEO pentru a creste vizibilitatea site-ului.
sursa foto: optimum7.com
1. Asigura-te ca site-ul poate fi indexat! Pentru a vedea acest lucru, trebuie sa intelegi mai intai ca motoarele de cautare se bazeaza pe programe automate cunoscute sub numele de “bots” sau spiders” pentru a se deplasa intre link-uri interne si externe, pentru a stoca copii ale informatiilor pe care le gasesc in indexul motorului de cautare. Avand in vedere ca dimensiunea web-ului este imensa, iar aceste programe sunt automate si calatoresc printre link-urile website-urilor (operatiune numita si crawling), trebuie sa te asiguri ca drumul lor este clar. Daca motoarele de cautare nu pot explora paginile website-ului tau (din cauza link-urilor incorecte, continutului ascuns sau oricaror alte probleme de crawling), continutul nu va fi capturat in index si nu va fi afisat in rezultatele cautarii. Cel mai usor mod de a identifica problemele care impiedica motoarele de cautare sa faca crawling pe site este de a-ti face un cont pe Google’s Webmaster Tools. Odata ce te-ai inregistrat acolo, intra in program si vei vedea o lista cu erorile de crawling de pe site-ul tau.
2. Focuseaza-te pe cuvinte cheie din industrie si pe cuvinte cheie de brand! Sunt cuvintele cheie pentru care ai vrea ca site-ul tau sa apara in rezultatele organice. Aminteste-ti ca programele de indexare ale motoarelor de cautare sunt automate ceea ce inseamna ca ele trebuie sa aiba semnale care sa le ajute sa determine despre ce este contentul tau si daca acesta este bun sau nu. Unul dintre aceste semnale este prezenta cuvintelor cheie in anumite zone. Continuand cu exemplul de mai devreme, daca vrei ca site-ul tau sa apara in rezultatele organice pentru cuvantul “prajituri ciocolata Bucuresti” poti sa cresti sansele prin integrarea acestei sintagme in diferite locuri din site (in URL, in titlu, in content). Nu uita sa inserezi cuvintele cheie specifice industriei, care trebuie sa fie generice, cum ar fi: “prajituri la comanda Bucuresti”, “fantana ciocolata Bucuresti”. Daca site-ul tau apare in topul rezultatelor pentru aceste cuvinte cheie, va deveni vizibil, iar oamenii se vor intoarce aici pentru ca stiu ca gasesc ceea ce cauta. Foloseste si cuvinte specifice brandului tau, cum ar fi de exemplu: “prajitura Summer Well”, “tort Chocolate Crazy”, dar cu moderatie daca esti un start up. Sunt indicate atunci cand esti recunoscut ca brand.
3. Alege cuvinte cheie in functie de Search Intent! Tine cont de Analaytics atunci cand alegi cuvintele cheie, el iti spune ce au cautat oamenii, ce ii intereseaza. Ia in considerare:
– Volumul de cautari: de cate ori a fost cautat fiecare cuvant intr-o luna. Cu cat este mai mare volumul de cautari, cu atat ar trebui sa iei in considerare acest cuvant cheie pentru a-l folosi des in articole.
– Competitie: Afla cat de competitiv este cuvantul cheie, cate alte site-uri si-au optimizat paginile pentru acele cuvinte cheie. In cazul in care business-ul tau nu este foarte cunoscut, evita cuvintele cheie foarte competitive si alege cuvinte cheie mai specifice care ar putea sa-ti aduca cautari si accesari sigure.
Stabileste apoi o lista de 5-10 cuvinte cheie pentru a targeta site-ul tau. Apoi adauga aceste cuvinte cheie pe site in concordanta cu aceste reguli SEO pentru content.
4. Link building – O alta prioritate pentru orice start up este sa foloseasca inbound links pe site pentru ca numarul si calitatea acestora joaca un rol esential in performanta site-ului in rezultatele organice. Cum poti sa realizezi acest lucru?
– Sa scrii content pentru alte site-uri cu trimitere spre site-ul tau.
– Sa contactezi site-urile care scriu despre industria in care activezi si sa le oferi informatii, stiri de interes care sa le determine sa includa oferte si link-uri.
– Trimite comunicate de presa site-urilor din domeniul in care activezi ori de cate ori ai ceva notoriu de anuntat
– Realizeaza content pentru retelele de socializare, contentul de pe Google + se indexeaza foarte bine
Apropo, iata si alte reguli SEO pentru content pe acest site 🙂
5. Publica un continut minunat in toate sensurile cuvantului! Cand publici continut wow, alte site-uri te vor cita si vor pune link spre site-ul tau. Cu cat ai mai mult content pe site, cu atat ai mai multe sanse sa fii indexat pentru mai multe cuvinte cheie in rezultatele organice si sa obtii mai mult trafic. Daca contentul este atractiv, cititorii vor da share si share is care 🙂
Tu cu ce reguli SEO pentru content te mandresti?