2018 incepe cu noi rezolutii si cu planuri indraznete pentru strategia de marketing. Este important sa stii ca in trend sunt automatizarile, povestile de viata, tool-urile de ascultare activa a publicului si live streamingul. Orice ar fi, ramai flexibil in adaptarea strategiei in functie de datele despre prietenii tai 🙂 si diferentiaza-te prin atentia la detalii uimitor de mici. www.socialmediatoday.comwww.searchenginejournal.com si forbes.com ne inspira si au setat trendul pentru ce se poarta in 2018 in materie de social media.

1. Robotii personalizati

Robotii permit brandurilor sa comunice mai eficient cu clientii. Setarea unui robot personalizat permite crearea unor solutii inteligente pentru rezolvarea problemelor clientilor.
Facebook are peste 100.000 de roboti in actiune in momentul de fata. Un robot instalat in Facebook Messenger poate sa creasca productivitatea organizationala de 3,5 ori.  Robotul Evernote, instalat pe Twitter, a crescut numarul de clienti, ajutati prin mesaje directe, cu 80% intr-o saptamana.
Iata care sunt avantajele folosirii unui robot persoanlizat pentru un brand:
– Rezolva cu rapiditate problemele pe care le intampina clientii
– Ofera informatii despre produs
– Preia comenzile
– Echipa de marketing si cea de suport sunt mult mai eficiente si se pot concentra pe analize de date si alte activitati utile brandului.

2. Folosirea asa-numitelor Social Listening Tools (tool-uri de ascultare sociala).

Pentru a oferi content de calitate si pentru a face diferenta in social media este nevoie sa analizezi conversatiile clientilor, sa vezi ce cuvinte si fraze folosesc, ce branduri aduc in discutie si apoi sa creezi content pentru aceste audiente.
Iata care sunt avantajele acestei ascultari active in social media:
– Oamenii, de regula, eticheteaza brandurile in functie de cat de comunicative si de “responsive” sunt in social media. Pentru a avea un brand sanatos, e nevoie de analiza constanta si de atentie la ceea ce spun clientii.
– Identifici subiectele de importanta pentru clientii tai prin urmarirea hashtag-urilor si a cuvintelor cheie pe care acestia le folosesc cand se refera la brandul tau.
– Gasesti trendurile chiar in subiectele preferate de discutie ale clientilor sau in contentul generat de acestia.

3. Instagram Stories

Platforma a crescut substantial in 2017 si are peste 250 de milioane de utilizatori zilnici spre deosebire de Snapchat care are 173 de milioane de utilizatori zilnici.
Este indicat ca brandurile sa foloseasca tot mai mult Instagram Stories avand in vedere ca timpul petrecut de utilizatori pe Instagram a crescut la 28 de minute pe zi de la lansarea Stories. Pana atunci, acestia petreceau intre 7 si 13 minute zilnic pe Instagram. Peste 1 milion de advertiseri folosesc Stories in fiecare zi. Peste 375 de milioane de useri activi comunica via Instagram Direct, asadar cererea si oferta se pot intalni in mod natural.

4. Realitatea augmentata si filtrele faciale 

Filtrele faciale au devenit populare in 2017, insa in 2018 vor continua sa primeasca noi feature-uri. Atat timp cat Instagram va incuraja folosirea Stories, asteapta-te sa vezi mai multe filtre, stickere, tag-uri si feature-uri de comunicare.
Se pare ca noul iPhone X recunoscut pentru filtrele faciale si augmentarea realitatii va fi in topul preferintelor multor utilizatori de social media. Instagram a lansat peste 20 de feature-uri in 2017, majoritatea pentru Instagram Stories. Filtrele aduc engagement bun pe Instagram pentru branduri, reteaua fiind lidera in ceea ce priveste numarul de reactii ale utilizatorilor.
*Cele mai folosite filtre faciale in 2017, conform socialweb.ro au fost: catelus, iepuras, Koala, geniu si dragoste.

5. Live streaming-ul atinge noi cote de popularitate

Devine contentul preferat al fanilor si continua sa creasca in mod exploziv in popularitate. Da, a dominat anul 2017, iar datele arata ca acum 82% dintre consumatori s-ar uita mai degraba la un video live decat sa citeasca un articol pe blog, iar 82% ar prefera video live decat update-urile din social media. In 2018, video live este un must have pentru brandul tau, o asteptare realista din partea fanilor.

6. Experientele locale si personale vor castiga si vor fi tot mai populare

Ca o reactie la usoara oboseala a fanilor fata de contentul generat de tot mai multe branduri, 2018 va fi anul experientelor locale si personale. Google indexeaza tot mai bine in rezultate pentru companiile locale, iar consumatorii au nevoie de reactii interpersonale, locale. Prin urmare, vor castiga detinatorii de business-uri locale care stiu cum sa interactioneze cu comunitatile.  

7. Continut video pe LinkedIn

LinkedIn castiga teren printre platformele de socializare odata cu lansarea native video. Cei care il folosesc deja vad rezultate bune la reach si este un tool excelent pentru imbunatatirea imaginii pe partea de B2B. Personalitatea brandului este cruciala in marketing si sales, iar un video creeaza conexiune si ii ajuta pe oameni sa inteleaga mai bine cu cine vorbesc.
Iata cum poti uploada un video pe LinkedIn. In aplicatia de mobil LinkedIn cauta share box in partea de sus a feed-ului (la iOS) sau Post (la Android) si da click pe iconul video. Poti sa inregistrezi un video direct in aplicatie sau sa uploadezi un video deja filmat. Dupa ce ai postat clipul, poti vedea date despre audienta (audience insights) precum: companiile, titlurile si locatiile celor care au vazut videoul, dar si cate vizualizari, like-uri, comentarii a primit. Astfel, iti poti da seama daca ai ajuns la profesionistii si la companiile care te intereseaza. Datele despre audienta le poti vedea atat pe mobil, cat si pe desktop, conform blog.linkedin.com.

8. Influencer marketing

Este unul dintre trendurile care au dominat marketingul in 2017 si, datorita rezultatelor peste asteptari, continua sa fie in preferintele oamneilor de marketing si pentru 2018.

Influencerii joaca un rol crucial in cresterea reach-ului si in transmiterea mesajului chiar la publicul tau tinta. Spre deosebire de la ad-uri, influencer marketing-ul nu este la fel de insistent si mesajul brandului tau este mai credibil.

Este important sa te contectezi cu influencerii relevanti si sa creezi o relatie pe termen lung cu ei, astfel vei vedea ca investitia se recupereaza. Generatia Millenials si Generatia Z crede in acesti influenceri si se bazeaza pe recomandarile si perspectivele acestora atunci cand iau decizia de a cumpara ceva, scrie www.searchenginejournal.com

Intrebarea este cum atragi acesti influenceri avand in vedere ca sunt implicati in promovarea multor branduri? Iata cateva idei pentru a aduce valoare in relatia cu influencerii:

– Ofera idei, date, produse si sprijin influentatorilor

– Impreuna cu echipa de marketing gandeste-te ce ati putea oferi unui influentator valoros dincolo de bani sau de produse gratuite? Ce puteti face pentru a-l ajuta sa-si serveasca publicul?

– Singurul factor din marketingul digital care ramane constant este factorul uman. Cu cat tehnologia si comunicarea avanseaza, cu atat e bine sa ne aplecam mai mult asupra nevoilor si dorintelor oamenilor. Umanitatea va face orice brand sa se ridice deasupra multimii.

9. Analytics emotional

Like-urile, share-urile, vizualizarile si click-urile sunt importante, insa nu relevante pentru ceea ce simt oamenii. De aceea, in 2018 vom trece la masurarea emotiilor si sentimentelor. Iata cele mai importante intrebari pe care si le pot pune reprezentantii unui brand: Care sunt sentimentele clientilor pentru brand? Cum schimba mediul social aceste sentimente? Indicele de sanatate al brandului este puternic? Oamenii isi amintesc de brand?
Exista companii care au apelat la Analytics emotional folosind urmatoarele strategii. Easy Jet a celebrat 20 de ani de activitate, printr-un e-mail personalizat trimis clientilor in care le arata istoria zborurilor cu Easy Jet. E-mailurile au avut o rata de deschidere cu 100% mai mare decat o campanie obisnuita, iar “Love” a fost cuvantul cel mai des folosit de clienti pentru a exprima ce simt pentru compania aeriana.
Bloomberg permite clientilor sa analizeze emotia in textele si vocile consumatorilor si ii ajuta astfel sa preintampine plangerile. Cand cineva spune “we are fine” (suntem bine) vrea sa spuna: “we are angry” (suntem furiosi). Analizand raspunsurile emotionale putem sa aflam intelesul ascuns al mesajelor.
Cand eBay si-a lansat un magazin la sfarsitul anului 2016, a vrut sa urmareasca modul in care se simteau oamenii cand alergau dupa cadourile de Crăciun. Raspunsul? Stresati. 88% au inregistrat o crestere a ritmului cardiac cu 32% in timpul experientelor lor la cumparaturi. eBay a folosit aceste date pentru a elimina stresul la cumparaturi si pentru a arata cumparatorilor ce produse creeaza experiente pozitive, scrie econsultancy.com 

10. Incepem sa comunicam cu fiecare client si cream comunitati de ambasadori

Multe branduri angajeaza strategisti si oameni de marketing fix pentru a comunica cu fiecare user sau potential client in parte. Unii social media managerii vorbesc cu followerii in comentariile de pe Instagram.

Comunicarea cu fiecare user in parte este o modalitate excelenta de a-l face sa se simta important si incantat de brandul tau. Astfel poti transforma usor userii in consumatori.

Grupurile create pe Facebook in jurul unor teme de interes pentru brand sunt o oportunitate pentru a creste engagement-ul in mod organic, dar si pentru a studia clientii care se manifesta in mod natural, conform Social Media Trends 2018 by Hootsuite.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *